بهترین دستگاه لیزر مو زائد برای انواع پوست؛ بدون درد

از بین بردن موهای زائد همواره یکی از دغدغه‌های همه ما بوده است؛ چراکه روش‌های مختلف از بین بردن این موها مانند شیو کردن با تیغ یا ژیلت، استفاده از موم و شمع، اپیلاسیون و… بسیار دردآور و زمان‌بر هستند. با توجه به این موضوع همه ما به دنبال روشی می‌گردیم که به طور دائمی یا حداقل برای مدتی طولانی از شر این موها راحت شویم. لیزر موهای زائد یکی از روش‌ها با ماندگاری طولانی‌مدت برای از بین بردن موهای زائد است. این روش طرفداران بسیار زیادی دارد و افراد زیادی هم تاکنون با استفاده از آن و دستگاه لیزر مو زائد به نتایج دلخواه خود رسیده‌اند.

بهترین دستگاه لیزر مو

زمانی که افراد برای لیزر موها به کلینیک‌های مختلف مراجعه می‌کنند دستگاه‌های متفاوتی به آن‌ها معرفی می‌شود. ازآنجایی‌که اغلب کلینیک‌ها اطلاعات دقیقی در خصوص هر کدام از این دستگاه‌ها نمی‌دهند، افراد ممکن است کمی گیج شوند و ندانند که بهترین دستگاه لیزر موهای زائد دقیقا کدام است. به همین دلیل در این مطلب قصد داریم بهترین دستگاه‌های موجود در کشور و ویژگی‌های هریک از آن‌ها را به شما معرفی کنیم تا بتوانید متناسب با شرایط خود بهترین انتخاب را داشته باشید.


همچنین ببینید: لیزر خط ریش و گردن


چرا لیزر موهای زائد

فناوری لیزر یکی از جدیدترین تکنیک‌های از بین بردن موهای زائد است که در آن خبری از درد، زخم و خراش ناشی از استفاده از وسایل اصلاح نیست. این فناوری می‌تواند در سریع‌ترین زمان ممکن موهای زائد شما را از بین ببرد. میزان ماندگاری این روش بسیار بالاست و بعد از مدتی استفاده از آن رشد موهای زائد تا یک سال هم به تعویق میافتد و دیگر نیازی نیست که هر ماه یا هر چند ماه یک‌بار برای این کار اقدام کنید. این موضوع هم باعث افزایش زیبایی و جذابیت بدن شما می‌شود و هم شما را برای همیشه از هزینه‌های همیشگی برای خرید مواد اصلاح راحت خواهد کرد.

کدام دستگاه‌های لیزر مو در کشور استفاده می‌شوند؟

دستگاه های لیزر موهای زائد

  • دستگاه های مبتنی بر تکنولوژی الکساندریت

الکساندریت را می‌توان یکی از سریع‌ترین تکنولوژی‌های لیزر موجود در کشور دانست که اغلب برای لیزر کل بدن و به طور کلی به منظور از بین بردن موهای زائد در سطح وسیع استفاده می‌شود. این لیزر بهترین گزینه برای افرادی است که موهای رنگ روشن و پوست روشنی دارند. همچنین کسانی که موهای زائد خود را دکلره کرده‌اند و دوست ندارند که تا زمان از بین رفتن اثر دکلره منتظر بمانند می‌توانند از این لیزر استفاده کنند.

در حال حاضر دستگاه مبتنی بر لیزر الکساندریت که در کشور وجود دارد دستگاه سایناشور اپوجی پلاس (+Cynosure Apogee) است. این دستگاه در سراسر جهان فروش بسیار خوبی داشته است و نتایج تجربیات عملی و آزمایش‌ها نیز نشان می‌دهد که انتخاب این دستگاه انتخابی معقولانه است.

مزیت‌های دستگاه الکس سایناشور
  • امکان تغییر و تنظیم قطر تابش
  • خنک‌سازی دستگاه در حین کار به منظور کاهش مصرف برق و افزایش طول عمر
  • دارای سیستم‌های خنک‌کننده پوست
  • نتایج درخشان لیزر موهای زائد در سراسر دنیا

دستگاه الکس سایناشور

  • دستگاه مبتنی بر لیزر دیود

این دستگاه را می‌توان برای افرادی که موهای تیره و پوست سبزه دارند مناسب دانست. طول جلسات درمانی با لیزر دیود کوتاه‌تر است و اثرگذاری بیشتری نسبت به الکساندریت دارد. البته از بین بردن موهای زائد با این دستگاه ممکن است کمی دردناک باشد.

بهترین دستگاه مبتنی بر لیزر دیود در کشور ما دستگاه وکتوز است که یکی از سریع‌ترین دستگاه‌های لیزر موهای زائد به شمار می‌رود. این دستگاه که توسط یک شرکت آمریکایی ساخته شده است تاکنون نتایج خوبی داشته و بسیاری از مراجعان رضایت خود را از آن اعلام کرده‌اند.


همچنین ببینید: پماد بی حسی برای لیزر


مزایای دستگاه وکتوز
  • سریع‌ترین دستگاه لیزر موهای زائد
  • مجهز به خنک‌کننده برای افزایش طول عمر دستگاه و کاهش آسیب به پوست مراجعین
  • قابلیت بازتاب فوتون‌ها
  • افزایش ۱.۵ تا ۲ برابری تاثیر درمان
  • کاهش عوارض جانبی به دلیل تشخیص سطح رنگ‌دانه‌ها یا ملانین پوست
معایب دستگاه وکتوز
  • عدم امکان استفاده برای افراد با موها و پوست روشن
  • دردناک بودن فرایند موزدایی

دستگاه لیزر وکتوز

  • دستگاه مبتنی بر تکنولوژی ان دی یاگ

تکنولوژی ND:YAG نسبت به دو نوع لیزر دیگر تاثیر کمتر و خطرات بیشتری دارد؛ اما بهترین گزینه برای افراد با پوست تیره خواهد بود. دستگاه مبتنی بر این تکنولوژی به نام لیزر دکا شناخته می‌شود که یکی از شرکت‌های ایتالیایی تولیدکننده انواع دستگاه‌های لیزری است. این دستگاه هم قادر به تابش لیزر ان دی یاگ و هم الکساندریت است و به همین دلیل می‌توان از آن برای همه افراد با هر رنگ پوستی استفاده کرد. این دستگاه به دلیل انعطاف‌پذیری بالا بهترین دستگاه لیزر موهای زائد است اما فناوری ان دی یاگ برای همه بهترین گزینه نیست.

مزایای دستگاه لیزر دکا
  • مناسب برای همه افراد با هر رنگ پوستی به دلیل وجود دو لیزر
  • مناسب برای افراد با موهای زائد نازک
  • مجهز به فناوری کاهش پرتو
  • کاهش خطرات و عوارض لیزر و درمان موثرتر
معایب دستگاه لیزر دکا
  • خطرات بیشتر تکنولوژی ان دی یاگ در مقایسه با دو دستگاه دیگر

دستگاه لیزر دکا

چه عواملی می‌توانند بر روی نتایج لیزر موهای زائد تاثیر بگذارند؟

زمانی که از لیزر الکساندریت، ان دی یاگ یا دیود صحبت می‌کنیم منظورمان نوری با طول موج مشخص است که با استفاده از دستگاه مخصوص به پوست تابانده می‌شود. پس تا اینجای کار با فناوری لیزر طرف هستیم نه دستگاه لیزر.

منظور از دستگاه لیزر، دستگاهی است که نور لیزر را به بخش‌های مختلف بدن می‌تاباند و شدت و تعداد تابش آن کاملا قابل تنظیم است. دستگاه‌های لیزر موهای زائد قابل تنظیم هستند و قبل از شروع عمل باید تعداد شلیک لیزر (شات)، قطر پرتو، فاصله بین شات‌ها و قدرت تابش را در آن‌ها تنظیم کرد. عدم تنظیم درست دستگاه می‌تواند باعث آسیب رسیدن به پوست مراجعین یا کاهش تاثیرگذاری آن شود.

نکته دیگر اینکه دستگاه‌های لیزر باید به سیستم‌های خنک‌کننده مجهز باشند؛ چراکه در فرایند لیزر موهای زائد پوست و بافت زیر آن کمی داغ می‌شود و لازم است برای افزایش اثرگذاری و کاهش عوارض آن را با استفاده از تجهیزات مناسب خنک کرد.

در زمان انتخاب فناوری لیزر به این نکات توجه کنید

قبل از بیان نکات مهم در انتخاب فناوری لیزر بهتر است آن‌ها را معرفی کنیم. در حال حاضر در کشور ما و سایر کشورهای دنیا از ۵ فناوری برای از بین بردن موهای زائد استفاده می‌شود که در ادامه توضیح مختصری در خصوص هریک از آن‌ها می‌دهیم.

  • فناوری IPL

این فناوری را می‌توان نوعی لیزر خانگی دانست؛ درواقع IPL لیزر نیست و تنها یک پرتوی نور است که می‌تواند بر روی فولیکول‌های مو تاثیر بگذارد. دستگاه‌های مبتنی بر این فناوری اغلب در آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی یافت می‌شوند و کلینیک‌های پوست و مو به دلیل اثرگذاری کمتر به سراغ آن نمی‌روند. به دلیل اثرگذاری کمتر، قیمت لیزر موهای زائد با این فناوری کمتر از سایرین است.

  • فناوری الکساندریت

این لیزر دارای طول موج ۷۵۵ نانومتر است و اغلب برای از بین بردن موهای زائد روشن و نازک استفاده می‌شود. این لیزر را می‌توان محبوب‌ترین و پرکاربردترین نوع لیزر در ایران دانست؛ الکساندریت که به نام لیزر الکس هم شناخته می‌شود برای پوست‌های روشن و موهای روشن و نازک مناسب است.

 

لیزر دست با دستگاه الکس سایناشور

  • فناوری دایود

این لیزر دارای قدرت نفوذ زیادی است و اغلب برای افرادی با رنگ پوست سبزه و گندمی استفاده می‌شود و تاثیر خوبی هم بر روی موهای ضخیم می‌گذارد. این لیزر دارای طول موج ۸۰۸ نانومتر است و به دلیل نیاز به تخصص در تنظیم جهت و قدرت تابش لیزر باید حتما در کلینیک‌های معتبر استفاده شود.

  • فناوری ان دی یاگ

نسبت به دو فناوری قبلی ان دی یاگ دارای عوارض طولانی‌تری است و به همین دلیل پزشک تا زمانی که مطمئن نشده که این فناوری برای شخص بهترین است از آن استفاده نخواهد کرد. طول موج این لیزر برابر ۱۰۶۴ نانومتر است و یکی از بهترین گزینه‌ها برای پوست‌های سبزه یا نواحی تیره زیر بغل، روی زانو و آرنج و ناحیه بیکینی است. توجه داشته باشید که تنظیم درجه این نوع لیزر بسیار مهم است و به همین دلیل باید به مرکزی مراجعه کنید که پزشک آن تجربه و مهارت کافی در شناسایی شرایط شما و تنظیم دستگاه متناسب با آن را دارد.

  • فناوری روبی

لیزر روبی اولین فناوری لیزر برای از بین بردن موهای زائد است؛ اما به دلیل پیدایش فناوری‌های جدیدتر و پیشرفته‌تر دیگر کاربردی ندارد و تنها در کلینیک‌های قدیمی که دستگاه‌های خود را به‌روز نکرده‌اند استفاده می‌شود.

برای تشخیص اینکه کدام فناوری برای هر فرد مناسب است باید به رنگ پوست و موی او و ویژگی‌های موهای زائد توجه کرد. با توجه به این دو فاکتور می‌توان قطر تابش، فاصله بین شات‌ها و قدرت سیستم خنک‌کننده را به خوبی تنظیم کرد تا شما متقاضی بهترین نتیجه را از لیزر موهای زائد بگیرد. توجه داشته باشید که سازگاری فناوری با نوع پوست و ضخامت موها باعث افزایش اثرگذاری و میزان ماندگاری آن می‌شود. به همین دلیل باید مراقب باشید که پزشک معالج شما به این دو فاکتور توجه ویژه‌ای داشته باشد.

بالاخره بهترین دستگاه لیزر موهای زائد کدام است؟

بهتر است خیلی روراست بگوییم که کلینیک‌هایی که با تبلیغات گسترده بهترین دستگاه لیزر موهای زائد در ایران شما را به سمت خود می‌کشانند، چندان اعتباری ندارند. چراکه نمی‌توان به طور مطلق گفت که یک دستگاه بهترین گزینه برای همه افراد است و همه آن‌ها را به نتایج دلخواه خود می‌رساند. تعیین اینکه کدام دستگاه برای هر فرد بهترین است کاملا بستگی به شرایط او دارد و پزشک بعد از معاینه کامل فرد می‌توان گزینه‌های مناسب را به او پیشنهاد دهد تا با توجه به بودجه و زمان خود یکی از آن‌ها را انتخاب کند.

توجه داشته باشید که در حال حاضر هیچ دستگاهی نمی‌تواند موهای زائد کرکی را با استفاده از فناوری لیزر از بین ببرد؛ پس بهتر است گول تبلیغات کلینیک‌ها را نخورید. چراکه اگر در این دام بیفتید بعد از مدتی متوجه می‌شوید که موهای زائد کرکی و نرمی که قبلا به سختی قابل دیدن بودند، اکنون سیاه و ضخیم شده‌اند و از بین بردن آن‌ها کار بسیار مشکلی شده است.

بهترین مرکز لیزر موهای زائد در تهران

شاید شما نتوانید بهترین دستگاه لیزر موهای زائد را با اطمینان انتخاب کنید؛ اما می‌توانید با مراجعه به بهترین کلینیک پوست تهران خیال خود را از بابت اثرگذاری و نتایج آن کاملا راحت کنید. ما در مرکز تخصصی پوست و مو دکتر رابط از به‌روزترین دستگاه‌ها استفاده می‌کنیم. اپراتورهای ما در این مرکز کاملا آموزش‌دیده هستند و می‌توانند مشخصات تابش نور لیزری و دستگاه را دقیقا مطابق با شرایط شما تنظیم کنند تا به بهترین نتیجه برسید. در کنار همه این‌ها ما به شما بهترین قیمت‌ها را پیشنهاد می‌دهیم تا از بابت مالی نیز دغدغه و نگرانی نداشته باشید.

جهت تعیین وقت و دریافت مشاوره از طریق راه های زیر با ما در ارتباط باشید:

پرسش از شما، پاسخ از دکتر رابط


  • تفاوت سیستم نوری IPL با دیگر انواع لیزر چیست؟

دستگاه‌های نوری IPL لیزر نیستند و درواقع نوعی نور تقویت‌شده هستند که تاثیر چندانی بر روی موهای زائد به‌خصوص زمانی که ضخامت آن‌ها کمی بیشتر می‌شود ندارند. قبل از به‌کارگیری این دستگاه‌ها از ژل مخصوص بر روی بدن استفاده می‌شود؛ این در حالی است که در فرایند لیزر موهای زائد نیازی به استفاده از ژل جداگانه نیست.

  • چگونه می‌توان دستگاه اصل و تقلبی را از هم تشخیص داد؟

این کار بسیار سخت است و حتی افراد حرفه‌ای را هم به اشتباه می‌اندازد. نکته مهم این است که شما باید به کلینیکی مراجعه کنید که از اعتبار آن مطمئن هستید و قبلا درباره میزان رضایت مراجعین این کلینیک به خوبی تحقیق کرده‌اید. به یاد داشته باشید که هرچه اطلاعاتتان در این خصوص بیشتر باشد کمتر گول قیمت‌های رقابتی را می‌خورید و به سراغ جایی می‌روید که واقعا می‌تواند شما را به نتایج دلخواهتان برساند.

  • چگونه لیزر متناسب با رنگ پوست خود را تشخیص دهم؟

بهتر است تشخیص این مورد را بر عهده پزشک متخصص بگذارید؛ برای اینکه مطمئن شوید که پزشک بهترین دستگاه لیزر موهای زائد را به شما پیشنهاد می‌دهد باید به کلینیکی بروید که از نظر دستگاه‌های موجود محدودیتی ندارد. تنوع دستگاه‌ها باعث می‌شود که انتخاب پزشک دقیقا متناسب با ویژگی‌های شخص شما باشد نه موجودی کلینیک.

اغلب پزشکان متخصص توصیه می‌کنند که از دستگاه‌هایی مانند دکا که چند نوع فناوری لیزر را پوشش می‌دهند استفاده کنید؛ چراکه رنگ پوست افراد در همه نواحی بدن یکسان نیست و با استفاده از این دستگاه‌ها می‌توان به راحتی همه قسمت‌ها را لیزر کرد.

  • آیا امکان لیزر موهای زائد برای پوست‌های آفتاب‌سوخته یا سولاریوم شده وجود دارد؟

خیر. وقتی صحبت از لیزر موهای زائد برای پوست‌های تیره می‌کنیم درواقع منظورمان پوست‌هایی هستند که به طور مادرزادی تیره هستند؛ پس اگر پوست خود را از طریق آفتاب گرفتن یا سولاریوم تیره کرده‌اید بهتر است به فکر روش دیگری برای از بین بردن موهای زائد خود باشید. در پوست‌هایی که به یکی از این روش‌ها تیره شده‌اند، سلول‌های پوست آسیب دیده‌اند و خود آن نیز خشک و آسیب‌پذیر است. تاباندن اشعه لیزر به این نواحی آن‌ها را به شدت تحریک می‌کند و باعث ایجاد واکنش‌های آلرژیک شدید می‌شود و خطرناک است.

  • در دوران بارداری و شیردهی از کدام دستگاه برای لیزر موهای زائد استفاده کنم؟

تاکنون هیچ تحقیق اثبات‌شده‌ای مبنی بر اثرات منفی لیزر بر روی جنین منتشر نشده است؛ به همین دلیل خانم‌های باردار و شیرده نیز می‌توانند از این روش استفاده کنند. انتخاب بهترین دستگاه برای این افراد نیز همچون دیگران با توجه به ویژگی‌ها و شرایط پوست و موهای زائد انجام می‌شود. نکته مهم این است که اغلب پزشکان توصیه می‌کنند که در دوران بارداری از عمل‌های غیرضروری خودداری کنید؛ به همین دلیل اگر واقعا فکر می‌کنید که نمی‌توانید تا پایان این دوران صبر کنید و به آن نیاز دارید برای لیزر موهای زائد اقدام کنید.

در دوران شیردهی نیز تاثیر مثبت یا منفی لیزر بر روی غدد شیری یا ویژگی‌های شیر مادر مشخص نشده است؛ به همین دلیل بهتر است جانب احتیاط را رعایت کرده و از ین عمل دوری کنید. توجه داشته باشید که تغییرات هورمونی در این مدت می‌تواند بر روی ضخامت موهای زائد و شدت و سرعت رشد آن‌ها تاثیر بگذارد و نتایج لیزر را تغییر دهد. به همین دلیل پزشکان توصیه می‌کنند که این کار را به ماه‌های پایانی دوران شیردهی موکول کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

نظرات

Comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.