بهترین روش کاشت موی سر در ایران چیست؟

امروزه پیشرفت در زمینه کاشت مو و ابداع روش‌ های مختلف باعث شده است نتایج بسیار مثبتی برای کسانی که به دنبال کاشت مو هستند، حاصل شود. بسیاری از آقایانی که دچار ریزش مو شده‌ اند، می‌ توانند با بهترین روش کاشت موی سر در ایران، موهای طبیعی و ظاهری زیبا داشته باشند. کاشت مو یک درمان قطعی برای ریزش مو محسوب می‌ شود و افرادی که به دنبال استفاده از این درمان هستند ممکن است در انتخاب روش کاشت مو دچار سردرگمی شوند.

روش های کاشت موی سر

از این رو در این مقاله از کلینیک دکتر رابط به معرفی بهترین روش کاشت موی سر در ایران پرداخته ایم. اگر شما هم قصد دارید با کاشت مو چهره‌ای جوان داشته باشید، پیشنهاد می‌ کنیم تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید.

بهترین و موثرترین روش برای کاشت موی سر در ایران چیست؟

روش‌ های مختلفی در کلینیک‌ های تخصصی پوست و مو ایران برای انجام عمل کاشت مو وجود دارد که هر کدام از آنها ویژگی‌ ها، مزایا و معایبی دارند. هر روشی که توسط یک پزشک و کادر درمان متخصص و با تجربه انجام گیرد، می‌ تواند نتیجه‌ ای فوق العاده در پی داشته باشد. بهترین روش کاشت موی سر در ایران روشی است که با فاکتورهای مختلفی مانند شرایط بدنی ، نوع موها، نوع طاسی، توانایی بانک مو و … سازگاری داشته باشد. این موارد موثرترین عوامل در انتخاب بهترین روش کاشت موی سر محسوب می‌ شوند. البته که تفاوت هایی بین روش های مختلف کاشت مو وجود دارد.

پزشک متخصص پیش از عمل کاشت مو و طی جلسه مشاوره این موارد را بررسی نموده و مطابق با آنها بهترین روش کاشت مو را پیشنهاد می‌ دهد.

بهرین روش های کاشت موی سر در ایران

در ایران از چه روش هایی برای کاشت مو استفاده می شود؟

کلینیک‌ های کاشت مو در ایران به طور کلی از دو روش استفاده می‌ کنند که به شرح زیر می‌ باشند:

۱- کاشت موی سر به روش FUT

در روش کاشت موی FUT که به آن کاشت مو نواری نیز گفته می‌ شود، فولیکول‌ های لازم از بانک مو که در ناحیه پشت سر قرار دارد به صورت یک نوار برداشته می‌ شوند. سپس این نوار زیر میکروسکوپ‌ های قوی قرار داده شده و واحدهای فولیکولی توسط تیم درمان و با استفاده از ابزارهای مخصوصی استخراج می شوند. هر واحد فولیکولی از ۱ الی ۴ تار مو تشکیل شده که به آن گرافت می‌ گویند. سپس این گرافت‌ ها در سوراخ‌ های ایجاد شده در ناحیه گیرنده کاشته می‌ شوند.

انجام برش برای برداشت مو باعث ایجاد زخم و اسکار می‌ گردد، اما این زخم‌ ها به مرور در زیر موهای دیگر پنهان شده و جای آنها کمرنگ می‌ شود. این روش برای افرادی با سابقه زخم‌ های کلوئیدی و گوشت اضافه مناسب نیست. همچنین به دلیل برداشت به صورت نواری نیاز به بخیه وجود دارد و دوره نقاهت طولانی‌ تر است. این روش از هزینه کمتری نسبت به دیگر روش های کاشت موی سر در ایران برخوردار است و افراد زیادی از آن برای داشتن موهای طبیعی و چهره‌ ای جذاب استفاده می‌ کنند. البته لازم به ذکر است که در برخی افراد امکان کاشت مو از ریش نیز وجود دارد.

تفاوت روش های مختلف کاشت مو

۲- کاشت موی سر به روش FUE

در این روش که به کاشت مو دانه‌ ای و FIT نیز در ایران شناخته می‌ شود، فولیکول‌ ها به صورت جداگانه و دانه‌ ای از بانک مو برداشته شده و در ناحیه گیرنده کاشته می‌ شوند. در کاشت موی سر FIT منافذ بسیار ریزی بر روی پوست سر ایجاد شده و فولیکول‌ ها توسط ابزارهای بسیار کوچک و مخصوصی در این سوراخ‌ ها قرار می‌ گیرند.

در این روش که به عنوان بهترین روش کاشت موی سر در ایران نیز شناخته می‌ شود، جراحات و خونریزی بسیار کم است و نیازی به بخیه نیست. دوره نقاهت و درمان بعد از عمل کاشت مو FUE کوتاه است و بعد از چند هفته به طور کامل زخم‌ های کوچکی که ایجاد شده‌ اند از بین می‌ روند. روش کاشت مو دانه‌ ای مناسب افرادی است که پوست سرشان ضخامت زیادی دارد مانند جوانان و ورزشکاران.

روش FIT خیلی زود به پرطرفدارترین روش کاشت مو تبدیل شد، ولی طولی نکشید که تلاش‌ ها برای افزایش سرعت و تراکم قابل دستیابی با روش FIT باعث اختراع روش ها و ابزارهای اتوماتیک پیشرفته شد. با پیشرفت‌ های بدست آمده در سال‌ های اخیر در زمینه کاشت مو، اصلاحاتی برای روش FUE در نظر گرفته شده است که کیفیت عمل را بالاتر می‌ برد. دو روش SUT و Micro FIT روش های کاشت مو براساس روش FUE هستند که نحوه برداشت و کاشت گرافت در آنها کمی متفاوت است. از این رو نتایج بهتری در پی خواهند داشت.

کاشت موی سر به روش SUE

در این روش از یک دستگاه نیمه خودکار استفاده می‌ شود که SAFE نام دارد. پس از ایجاد سوراخ‌ های لازم در ناحیه اهدا کننده یا همان بانک مو، این دستگاه با استفاده از مکنده‌ های مخصوصی گرافت‌ ها را با مکش خارج می‌ کند. کاشت مو به روش SUE بدون خونریزی و بخیه انجام می‌ گیرد و خط رویش آن بسیار طبیعی است. همچنین در این روش میزان پیوند تار موی طبیعی بیشتر از سایر روش های کاشت مو می‌ باشد. از آنجایی که برداشت و کاشت گرافت‌ ها به صورت اتوماتیک توسط دستگاه صورت می‌ پذیرد، امکان از بین رفتن فولیکول‌ ها بسیار کاهش یافته و می‌ توان تراکم بالایی را انتظار داشت.

کاشت موی سر به روش Micro FIT

در این روش که جزو جدیدترین روش های کاشت مو محسوب می‌ شود، بر اساس روش کاشت موی دانه‌ ای، گرافت‌ های لازم توسط دستگاه با دقت بسیار بالایی برداشته می‌ شوند. دقت و ظرافت این روش به قدری بالا است که می‌ توان از آن برای کاشت ابرو، ریش و همچنین کاشت موهای محدود مانند ناحیه کوچکی از سر که دچار ریزش شده است، استفاده نمود.

از مهمترین مزیت‌ های کاشت مو میکرو اف آی تی که یکی از بهترین روش های کاشت موی سر در ایران به شمار می‌ رود، می‌ توان به دوره بهبودی و نقاهت کم، کیفیت بالای کاشت، عدم خونریزی و جای بخیه و تراکم بسیار بالا اشاره نمود. این روش از هزینه بسیار بیشتری نسبت به سایر روش های کاشت موی سر در ایران برخوردار است.

روش DHI کاشت مو میکروگرافت (Direct Hair Implantation)

روش DHI دارای دو مرحله محوری است – استخراج و کاشت. عنصر اصلی این روش منطقه “اهدا کننده” است. این قسمت در پشت و طرفین جمجمه قرار دارد. به طور خلاصه ، فولیکول های مو با دقت از این ناحیه خارج شده و با استفاده از یک دستگاه DHI بر روی ناحیه مبتلا به ریزش مو که در آن فولیکول به رشد و تولید مو ادامه می دهد ، مجددا کاشته می شود.

تفاوت روش های مختلف کاشت مو

روش رباتیک کاشت مو (Robotic hair restoration)

دستگاه های ترمیم مو روباتیک از دوربین ها و بازوهای رباتیک برای کمک به جراح در روش FUE استفاده می کنند. در سال ۲۰۰۹ ، NeoGraft اولین دستگاه جراحی روباتیک FDA بود که برای ترمیم مو تأیید شد. و همچنین سیستم ARTAS در سال ۲۰۱۱ برای استفاده در برداشت واحدهای فولیکولی از مردان با موهای قهوه ای و سیاه پوست مو FDA تصویب شد.


همچنین ببینید: بهترین کلینیک کاشت مو در غرب تهران


مقایسه روش های مختلف کاشت مو

با توجه به موارد ذکرشده باید توجه داشته باشید که انتخاب بهترین روش کاشت مو با توجه به شرایط جسمی هر فرد، بانک مو و نوع و وسعت ریزش موی او انتخاب می شود و بهترین کار اعتماد به تصمیم پزشک در این خصوص می باشد. مقایسه روش های مختلف کاشت مو از طریق عوامل مختلفی امکان پذیر است که یکی از آنها هزینه کاشت مو است؛ هزینه کاشت مو به عوامل مختلفی از جمله تجهیزات مورد استفاده، مهارت و تجربه پزشک، محل کلینیک، وسعت ریزش مو و بسیاری دیگر بستگی دارد. عامل دیگری که می توان در مقایسه روش های مختلف کاشت مو تاثیر گذار است مزایا و معایب هر روش می باشد که با توجه به توضیحات گفته شده روش های جدید مانند کاشت مو به روش SUT و کاشت مو به روش MicroFIT معایب بسیار کم و نادری دارند و مزایای فراوان آنها باعث شده توسط بسیاری از پزشکان متخصص کاشت مو انتخاب شوند.

 جهت تعیین وقت و دریافت مشاوره از طریق راه‌های زیر با ما در ارتباط باشید:

جوانسازی چهره با کاشت موی سر

در صورتی که قصد دارید از بهترین روش کاشت موی سر در ایران برای جوان سازی و زیبایی موها و چهره خود استفاده کنید به شما پیشنهاد می‌ کنیم با مشاوران ما در تماس باشید. و از هزینه ی کاشت مو مطلع شوید. شما می‌ توانید با مراجعه به مرکز تخصصی پوست و مو دکتر رابط که از کادر درمان مجرب و متخصص و تجهیزات پیشرفته استفاده می‌ نماید، بهترین خدمات لازم برای کاشت موی سر را دریافت نمایید.

مزیت روش FUE در کاشت مو چیست؟

همان طور که در متن اشاره شد روش FUE برای کاشت مو بسیار پرطرفدار و کاربردی است. چرا که میزان جراحات هنگام کاشت مو به این روش بسیار کم است. همچنین عوارض کم کاشت مو به شیوه ی FUE نیز از دیگر دلایل محبوبیت این روش کاشت مو می باشد.

آیا برای کاشت موی سر تنها یک روش وجود دارد؟

برای کاشت موی سر روش های متفاوتی وجود دارد که هر کدام این روش ها مزایا و معایب خاص خود را دارند. از این رو متقاضیان کاشت مو از طریق مشورت با پزشک متخصص می توانند اقدام به تصمیم گیری در رابطه با روش کاشت موی سر نمایند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۸۲ رای

نظرات

Comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.