افتادگی پلک بعد از تزریق بوتاکس و رفع افتادگی

سم بوتولینوم موجود در تزریق بوتاکس باعث فلج می شود. اما اگر این تزریق‌ها به درستی انجام شوند، می‌توانند از انقباض عضلاتی که باعث خطوط پیری مانند چین و چروک پیشانی، پنجه کلاغی و خطوط اخم می‌شوند، جلوگیری کند. اگر آن ماهیچه ها نتوانند منقبض شوند، خطوط سنی کمتر دیده می شوند و به چهره ظاهری صاف تر و جوان تر می دهند.

افتادگی پلک بعد بوتاکس

گاهی اوقات، هنگامی که سم تزریق می شود، می تواند به مناطق ناخواسته سفر کند. در برخی موارد، ممکن است پس از بوتاکس، افتادگی پلک را تجربه کنید.

علت افتادگی پلک بعد از بوتاکس چیست؟

هنگامی که تزریق بوتاکس به یک یا هر دو ناحیه خاص منتقل می شود، تزریق بوتاکس می تواند منجر به افتادگی پلک شود که به آن پتوز نیز می گویند.

این دو ناحیه پیشانی و بین چشم ها هستند.

۱.پیشانی

بوتاکس در پیشانی تزریق می شود تا چین و چروک پیشانی به حداقل برسد. این تزریق از انقباض عضله فرونتالیس که ابروها را بالا می برد جلوگیری می کند و همچنین از ایجاد خطوط اخم افقی جلوگیری می کند. در بیشتر موارد، این ظاهر یک پیشانی صاف را نشان می دهد.

گاهی اوقات، می‌تواند باعث پایین آمدن ابرو شود که پلک‌های بالایی را شلوغ می‌کند و باعث می‌شود که آنها به نظر افتاده باشند.

۲. بین چشم ها

بوتاکس ابرو را می توان بین ابروها یا درست روی ابرو تزریق کرد تا خطوط اخم عمودی که “۱۱ خط” درست بالای بینی ایجاد می کند به حداقل برسد. گاهی اوقات، مقداری از بوتاکس به پلک فوقانی نفوذ می کند و کف دست بالابرنده – ماهیچه ای که پلک بالایی را بالا نگه می دارد، فلج می شود. اگر این عضله فلج شود، پلک فوقانی دچار افتادگی می شود.

اصول اولیه برای تزریق بوتاکس چیست؟

حدود یک هفته پس از تزریق بوتاکس طول می کشد تا سم به گیرنده های عصبی متصل شود. این کار از رسیدن اعصاب به عضله جلوگیری می کند. در نتیجه عضله شما به مدت سه یا چهار ماه فلج می شود و از ایجاد چین و چروک جلوگیری می کند.

انجام تزریق بوتاکس می تواند مشکل باشد زیرا مهم است که مطمئن شوید سم فقط بر عضلات تزریق شده تأثیر می گذارد.

از آنجایی که افراد دارای حرکات ماهیچه های صورت متفاوتی هستند، پزشک باید تصمیمات آگاهانه ای در مورد موارد زیر بگیرد.

افتادگی پلک بعد بوتاکس

اهمیت بالای محل تزریق بوتاکس

عمق مناسب برای جلوگیری از جابه جایی سطحی سم، یک اشتباه محاسباتی جزئی، مانند پایین آوردن بیش از حد تزریق در عضله پیشانی، می تواند باعث افتادگی پلک پس از بوتاکس شود.

بوتاکس یک درمان موقت است. درمان می تواند سه تا هفت ماه طول بکشد، اما افتادگی پلک معمولا در عرض چهار تا شش هفته از بین می رود.

درمان مشکل افتادگی پوست در اثر تزریق بوتاکس

قطره های چشمی مانند آپراکلونیدین (Iopidine) که می تواند در صورت افتادگی پلک کمک کند نه ابرو.

بوتاکس بیشتر، که اگر در محل مناسب تزریق شود، می تواند با شل شدن عضلات ابرو مقابله کند.

اگر احساس می کنید که تزریق بوتاکس برای نیازهای شما مناسب است، مطمئن شوید که یک پزشک معتبر و با تجربه انتخاب کرده اید. این بهترین راه برای جلوگیری از مشکلاتی مانند افتادگی پلک است.

اگر بعد از بوتاکس دچار افتادگی پلک شدید – که نادر است – ممکن است مجبور باشید برای از بین رفتن بوتاکس (حدود شش هفته) صبر کنید تا آنها به حالت عادی برگردند. یا ممکن است برای رفع مشکل به پزشک مراجعه کنید تا درمان بیشتری انجام دهید.

تصاویر افتادگی پلک بعد از تزریق بوتاکس

روش درمان افتادگی پلک با تزریق بوتاکس

او به دنبال این است که ببیند چگونه می توان از بوتاکس در کنار روش های اضافی برای رسیدن به زیبایی شناسی مورد نظر فرد استفاده کرد.

پزشک شما همچنین باید تمام حرکات پویای عضلانی شما را ارزیابی کند. دکتر رابط در این خصوص می‌گوید: «من از بیمار می‌خواهم ماهیچه‌های ناحیه مورد نظر را خم کند تا ببیند آیا بوتاکس گزینه خوبی است و یا چقدر برای تزریق لازم است.

به عنوان مثال، در مورد خطوط پیشانی، دکتر بررسی می کند که چگونه بیمار با ابروهای بالا رفته، در حالت استراحت و با چشمان بسته به نظر می رسد.

برخی از افرادی هستند که ژنتیکی پلک‌های سنگینی دارند که با بالا نگه داشتن ابروهای خود همیشه این مشکل را جبران می‌کنند. بوتاکس پیشانی می تواند این ماهیچه ها را ضعیف کرده و از بالا آمدن پلک جلوگیری کند. در نتیجه، فرد احساس می‌کند که پلک‌هایش حتی سنگین‌تر است و این وضعیت خوبی نیست.

هدف خود را برای تزریق بوتاکس مشخص کنید:

  1. اهداف شما برای تزریق بوتاکس چه هستند؟
  2. آیا با بوتاکس می توان به اهداف خود دست یافت؟
  3. سن خود را در نظر بگیرید.
  4. در صورت لزوم درباره درمان های تکمیلی تحقیق کنید.
  5. بودجه خود را در نظر بگیرید.

تزریق بوتاکس ایمن در مرکز تخصصی دکتر رابط

تزریق بوتاکس، یکی از راه های زیباسازی صورت است که چین و چروک های صورت را از بین می برد، اما اگر این تزریق تحت نظارت دکتر متخصص صورت نگیرد، ممکن است عوارض بوتاکس جبران ناپذیری را برروی صورت شما برجای بگذارد البته این تاثیرات بسته به خواسته شما از پزشک متخصص برای هدف از تزریق بوتاکس بر روی صورت شما دارد، و پزشک با توجه به عوارض احتمالی به شما مشاوره قبل از تزریق دهد.

مرکز تخصص پوست و مو دکتر مهرشاد رابط یکی از تخصصی ترین مراکز تزریق بوتاکس در ایران می باشد، که با استفاده از بهترین مواد با متخصص ترین کارشناسان حوزه زیبایی به زیبایی جویان ارائه خدمات می هند.جهت مشاوره با شماره زیر تماس بگیرید

افتادگی پلک بعد از تزریق بوتاکس ممکن است چقدر طول کشد؟

بوتاکس یک درمان موقت است. درمان می تواند سه تا هفت ماه طول بکشد، اما افتادگی پلک معمولا در عرض چهار تا شش هفته از بین می رود.

آیا افتادگی پلک بعد بوتاکس می تواند تاثیر دائمی داشته باشد؟

بوتاکس می تواند به ماهیچه ها نفوذ کند و باعث افتادگی پلک ها شود. همچنین اگر پیشانی به طور کامل با بوتاکس درمان شود، می‌تواند باعث افتادگی ابرو نیز شود و همچنین باعث افتادگی پلک شود. در هر صورت این اثر دائمی نیست و با از بین رفتن اثر بوتاکس از بین می رود.

کمپرس گرم برای افتادگی پلک بوتاکس

افتادگی پلک بعد از تزریق بوتاکس یک عارضه جانبی نسبتاً شایع است که می تواند به دلایل مختلفی رخ دهد.

استفاده از کمپرس گرم می تواند به رفع افتادگی پلک بعد از بوتاکس کمک کند. گرما می تواند به افزایش جریان خون در ناحیه پلک و شل شدن عضلات کمک کند.

در اینجا چند نکته برای استفاده از کمپرس گرم برای افتادگی پلک بعد از بوتاکس آورده شده است:

  • یک حوله تمیز را در آب گرم خیس کنید.
  • آب اضافی حوله را بگیرید.
  • حوله را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی پلک بسته خود قرار دهید.
  • این کار را ۳ تا ۴ بار در روز تکرار کنید.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲۴۶ رای

نظرات

Comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.