لیفت ابرو با بوتاکس | مدت بالا رفتن ابرو بعد از بوتاکس

در علم پزشکی امروزی بارها اسم بوتاکس به گوشتان خورده است. بوتاکس فرآیندی است که علاوه بر جنبه درمانی در علم پزشکی برای زیبایی نیز کاربرد دارد. از آن جایی که داشتن صورتی زیبا و بی نقص امروزه برای اکثر افراد به دغدغه تبدیل شده است، تزریق بوتاکس در بین مردم محبوبیت بالایی پیدا کرده است. در این مقاله قصد داریم به بررسی بوتاکس بپردازیم و به این سوال پاسخ دهیم که آیا بالابردن ابرو با بوتاکس امکان پذیر است یا خیر؟ اگر می خواهید پاسخ این سوال را بدانید لطفا تا انتهای این مقاله با ما همراه شوید.

تزریق بوتاکس ابرو

تاثیر بوتاکس برای بالا بردن ابرو

بسیاری از افراد این نگرانی را دارند که بوتاکس نواقص و افتادگی ابرو را برطرف نکند. در این مورد باید بگوییم اثرات ناشی از تزریق بوتاکس پس از چند ساعت تا چند روز به طور کامل قابل مشاهده است. فقط نکته ای که در این باره مهم است این است که بوتاکس اثرات موقتی داشته و ممکن است پس از چند ماه افتادگی به حالت اولیه بازگردد. جهت حفظ نتایج حاصل از بوتاکس هر چند ماه یک بار جهت تزریق مجدد به پزشک مراجعه کنید‌.

افراد مناسب برای تزریق بوتاکس برای بالا بردن ابرو

از آن جایی که سموم موجود در بوتاکس (کلستریدیوم بوتولینوم) ممکن است به جنین آسیب برساند تزریق بوتاکس برای خانم های باردار اصلا توصیه نمی شود‌. به طور کلی بهترین کاندیدا برای تزریق بوتاکس ابرو موارد زیر هستند:

• افراد سالم و فاقد بیماری های عصبی عضلانی مانند میاستنی گراویس (MG).
• افراد بالای ۱۸ سال
• وجود عضلات بسیار شل در صورت
• پوست های فاقد ورم و التهاب
• افراد دارای خطوط اخم متوسط تا شدید

تزریق بوتاکس ابرو

لیفت ابرو با تزریق بوتاکس

به طور معمول ابرو ها ما توسط بخش پایینی عضله‌ ی پیشانی در جای خود نگه داشته می‌ شوند. عضله‌ ی پیشانی تنها عضله‌ ی موثر در بالا کشیدن ابرو ها می باشند. پایین کشیدن ابرو وظیفه‌ ی عضلات پایین آورنده‌ ی داخلی و یک عضله‌ ی دیگر در طرفین چشم ها است. بخشی از عضله‌ ی حلقو ی چشم که دور تا دور چشم را فرا گرفته است، انتهای خارجی ابرو را پایین می‌ کشد. این عضله همچنین کاربرد در ایجاد چین‌ های پنجه‌ کلاغی در طرفین چشم ها دارد.

برای بالا بردن یا لیفت چشمگیر ابرو باید در دو ناحیه بوتاکس تزریق بشود.

  • عضلات پایین آورنده ابرو در ناحیه‌ی بین دو ابرو – این تزریق باعث محو شدن خطوط اخم و بالا رفتن ابروها می‌شود. فلج کردن عضلات این بخش بیشترین تاثیر را در لیفت ابرو دارد.
  • بخش دمی (انتهای طرفی) ابرو – این تزریق باعث می‌شود که دم ابرو به سمت خارج و بالا حرکت کند. معمولا تزریق در بخش دمی ابرو باعث ۱ تا ۲ میلی‌متر لیفت بیشتر می‌شود.

همزمان با لیفت ابرو ها می‌ توانی تغییرات مشهودی در شکل قوس ابرو ها در چهره ی فرد نیز ایجاد کنیم تا فرم و حالت ابرو زیباتر شود. برای این کار به بخش‌ هایی از عضله‌ی پیشانی به صورت انتخابی بوتاکس تزریق می‌ کنیم و آن بخشی از عضله‌ ی پیشانی که در راستای خط میانی ابرو قرار گرفته را دست نخورده باقی می‌گذاریم. به این ترتیب قوس ابرو اصلاح می‌ شود.

عکس لیفت ابرو با بوتاکس

لیفت ابرو با بوتاکس چه مزایایی دارد؟

بالا بردن ابرو با بوتاکس یکی از رایج ترین عمل های زیبایی صورت گرفته در ایران است که امروزه در بین مردم بسیار محبوب شده است چرا که لیفت ابرو با بوتاکس دارای مزایای بسیاری از جمله از بین بردن خطوط اخم و چین و چروک، بدون نیاز به جراحی، بدون نیاز به بیهوشی، دوره نقاهت بسیار کوتاه، مشاهده نتایج چند ساعت پس از تزریق، عوارض کم، سازگاری با تمام سلیقه ها، اثرات موقتی و بدون نیاز به بستری شدن است. اگر شما نیز قصد برطرف کردن خطوط اخم و رفع افتادگی ابروهای خود را دارید شک نکنید که بهترین روش برای شما بوتاکس ابرو است.

ماندگاری تزریق بوتاکس در بالا بردن ابرو

انسان با افزایش سن شادابی و طراوت گذشته را نخواهد داشت و طبیعی است که نمی توان به هیچ عنوان جلوی روند پیری را گرفت. بوتا‌کس روشی موقت برای رفع چین و چروک و افتادگی ابرو به صورت موقت است. همان طوری که پیش تر از این اشاره شد اثرات تزریق بوتاکس موقتی است و پس از چندین ماه به حالت اولیه خود بازمی گردد. بنابراین بوتاکس شادابی و طراوت پوست شما را به صورت موقت به شما بر می گرداند. میزان ماندگاری این عمل به مدت ۴ تا ۶ ماه است و بیمار پس از تزریق بوتاکس به مدت تقریبی ۶ ماه نیازی به تزریق مجدد ندارد.

مزیت بالا بردن ابرو با بوتاکس

افتادگی ابروها باعث می شود حتی در صورتی که فرد خواب کافی و پوست شاداب داشته باشد خسته و پژمرده به نظر برسد. گاهی اوقات پزشک به این بیماران توصیه می کند آب، سبزیجات و چربی کافی مصرف کنند اما گاهی اوقات نیز با این تغییر رژیم افتادگی بهبود پیدا نکرده و فرد حتما باید بوتاکس انجام دهد. برخی از مزایای بالا بردن ابرو با بوتاکس به صورت زیر است:

۱_ کاهش دردهای میگرنی

بالا بردن ابرو با بوتاکس علاوه بر زیبایی و رفع افتادگی پلک سبب کاهش شدت دردهای میگرنی می شود، از این رو بسیاری از افراد برای تسکین میگرن بوتاکس انجام می دهند. توجه داشته باشید که تزریق بوتاکس درمان قطعی برای میگرن نیست فقط شدت آن را کاهش می دهد.

۲_ درمان فلج بل

افراد مبتلا به فلج بل یا فلج صورت می توانند با تزریق بوتاکس عضلات صورت را شل کنند که در درمان فلج موثر است.

۳_ رفع افتادگی پلک

با استفاده از تزریق بوتاکس افتادگی ابرو بر طرف شده و ابروها بالا تر خواهد رفت.

آیا بالا بردن ابرو با بوتاکس دردناک است؟

سوزن هایی که با استفاده از آنها بوتاکس به ابرو تزریق می شود بسیار ظریف هستند و معمولا فرد در هنگام بالا بردن ابرو با بوتاکس درد بسیار کمی را احساس می کند. با این حال پزشک برای بیمارانی که آستانه درد پایینی دارند یا افتادگی پلک در آنها خیلی زیاد بوده و نیاز به تزریق بیش تری دارند از بی حسی موضعی استفاده می کند.

تزریق بوتاکس ابرو

اقدامات قبل از تزریق بوتاکس برای بالا بردن ابرو

همان طوری که پیش تر گفته شد تزریق بوتاکس نوعی روش جهت برطرف کردن افتادگی ابرو است که دوره نقاهت کوتاهی دارد. به عبارت دیگر بلافاصله پس از تزریق بوتاکس می توانید فعالیت‌ های روزانه خود را از سر بگیرید. هم چنین کل زمان تزریق چند دقیقه بیشتر طول نخواهد کشید. پیش از تزریق بوتاکس برای بالا بردن ابرو نکات زیر را در نظر داشته باشید:

• مصرف داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین سبب تشدید خونریزی خواهد شد بنابراین توصیه می شود به مدت یک تا دو هفته پیش از تزریق بوتاکس از این داروها استفاده نکنید.

• اگر آستانه درد پایینی دارید به پزشک خود اطلاع دهید که از بی حسی موضعی یرای شما استفاده کند.

• حداقل به مدت ۲۴ ساعت قبل از عمل از مصرف نوشیدنی های الکلی و مصرف دخانیات خودداری کنید. مصرف الکل و دخانیات احتمال خونریزی را بیشتر کرده و احتمال کبودی و التهاب را بیشتر می کند.

• پیش از تزریق بوتاکس صورت خود را کاملا تمیز کرده و بشویید. از استعمال لوازم آرایشی در ر‌وز عمل خودداری کنید.

• پیش از عمل سابقه بیماری های قبلی، حساسیت های دارویی و داروهای مصرف شده را به پزشک خود اطلاع دهید.

برای تزریق بوتاکس ابرو به کجا مراجعه کنیم؟

با وجود این که تزریق بوتاکس اثرات موقتی دارد اما با این حال تزریق آن در دوزهای بالا به دلیل وجود سم کلستریدیوم بوتولینوم می تواند خطرناک باشد بنابراین جهت تزریق بوتاکس در انتخاب پزشک خود دقت کنید. دکتر رابط پزشک متخصص در زمینه زیبایی پوست است که تزریق بوتاکس را به بهترین نحو ممکن انجام می دهد و خطرات ناشی از این عمل را پایین می آورد. اگر قصد بالا بردن ابرو با بوتاکس را دارید جهت نوبت گیری از طریق وبسایت اقدام کنید.

 جهت تعیین وقت و دریافت مشاوره از طریق راه‌های زیر با ما در ارتباط باشید:

مدت بالا رفتن ابرو بعد از بوتاکس

مدت بالا رفتن ابرو بعد از بوتاکس به طور معمول ۲ تا ۴ هفته است.

پایین آوردن ابرو بعد از بوتاکس

در برخی موارد، ممکن است بعد از تزریق بوتاکس، ابروها بیش از حد بالا رفته و حالت غیرطبیعی به خود بگیرند.

برای پایین آوردن ابرو بعد از بوتاکس، روش های مختلفی وجود دارد:

۱. تزریق بوتاکس در عضلات پایین آورنده ابرو: این روش می تواند به پایین آوردن ابروها و ایجاد تعادل در ظاهر آنها کمک کند.

عدم تقارن ابرو بعد از بوتاکس

عدم تقارن ابرو بعد از بوتاکس یک عارضه جانبی نسبتاً شایع است که می تواند به دلایل مختلفی رخ دهد.

دلایل احتمالی عدم تقارن ابرو بعد از بوتاکس:

  • تزریق نادرست: اگر بوتاکس به طور نادرست تزریق شود، ممکن است یک ابرو بیشتر از ابرو دیگر بالا رود یا خم شود.
  • دوز نامناسب: اگر دوز بوتاکس خیلی زیاد یا خیلی کم باشد، ممکن است باعث عدم تقارن ابرو شود.
  • آناتومی صورت: برخی افراد به طور طبیعی ابروهای نامتقارن دارند. بوتاکس می تواند این عدم تقارن را بیشتر کند.
  • عوامل دیگر: عواملی مانند افتادگی پلک، پtosis عضلات، یا سابقه جراحی قبلی در ناحیه ابرو می تواند بر تقارن ابروها بعد از بوتاکس تأثیر بگذارد.
تاثیر بوتاکس برای بالا بردن ابرو چه اندازه است؟

 

بالا بردن ابرو با بوتاکس دارای مزایای بسیاری از جمله از بین بردن خطوط اخم و چین و چروک، بدون نیاز به جراحی، بدون نیاز به بیهوشی، دوره نقاهت بسیار کوتاه، مشاهده نتایج چند ساعت پس از تزریق، عوارض کم، سازگاری با تمام سلیقه ها، اثرات موقتی و بدون نیاز به بستری شدن است.

 

چه افرادی برای تزریق بوتاکس برای بالا بردن ابرو مناسب نیستند؟

از آن جایی که سموم موجود در بوتاکس (کلستریدیوم بوتولینوم) ممکن است به جنین آسیب برساند تزریق بوتاکس برای خانم های باردار اصلا توصیه نمی شود‌.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

نظرات

Comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.