ماندگاری بوتاکس؛ بوتاکس پیشانی تا چند ماه ماندگاری دارد؟

آیا شما هم از آن دسته افرادی هستید که با مشاهده خود در آینه و به دنبال آن توجه به چین و چروک‌های ریز صورت، حس ناخوشایندی به سراغتان می‌آید؟ و این احساسات ناخوشایند بر زندگی روزمره و امور عادی زندگی شما اثر نامطلوبی می‌گذارد؟ اگر این طور است، به شما می‌گوییم که این موضوع، امری عادی است و شما مقصر نیستید. زیرا ظاهری جوان و شاداب همواره باعث بهبود روحیه افراد می‌شود. نظر شما چیست؟

ماندگاری تزریق بوتاکس به پیشانی

دوست دارید با چین و چروک‌های صورت خود خداحافظی کنید و با روح و جسمی تازه‌تر به زندگی ادامه دهید. یکی از روش‌های رایج جهت برطرف کردن چین و چروک‌های پوست صورت، بوتاکس است که طرفداران زیادی طی چند سال اخیر پیدا کرده است و جایگاه خاصی در دنیای زیبایی پیدا کرده است. اگر شما هم تصمیم به تزریق بوتاکس دارید، اطلاعاتی راجع به میزان ماندگاری بوتاکس در این مقاله مطالعه کنید.

نحوه عملکرد بوتاکس

نوعی باکتری ماده بوتاکس (Botulinum toxin) را می‌سازد. برای انجام هر هدفی، مقدار اندکی از بوتاکس استفاده می‌شود. مهم‌ترین هدف استفاده و کاربرد آن، رفع چین و چروک است. بوتاکس می‌تواند سیگنال‌های عصبی که عامل منقبض شدن عضله‌ها هستند را مسدود کند. بنابراین تزریق بوتاکس به شل‌شدن عضله‌ها می‌انجامد و کاهش چین و چروک‌ها رخ می‌دهد.

برای بی‌حسی ناحیه مورد نظر، کرم بی‌حس‌کننده توسط پزشک استفاده می‌شود. بعد از آن، تزریق در نقاط مختلف عضله‌های صورت انجام خواهد شد. مدت زمان این فرآیند، چند دقیقه است و بدون مشکل خاصی در مطب زیبایی صورت می‌گیرد.

این تزریق‌ها در اکثر افراد نتیجه مثبت می‌دهد؛ اما امکان این هم وجود دارد که این اتفاق پیش نیاید. بنابراین لازم است به صحبت با پزشک متخصص در مورد تاثیر بوتاکس بپردازید. در صورتی که تزریق بوتاکس نمی‌تواند به شما کمک کند، او می‌تواند گزینه‌های دیگری برای کاهش چین و چروک به شما معرفی کند.

عوامل موثر در میزان ماندگاری بوتاکس

تزریق بوتاکس به کاهش چین و چروک‌های ناشی از افزایش سن کمک می کند. به طور معمول میزان ماندگاری بوتاکس زیبایی ۴ تا ۶ ماه است. البته کاربردهای درمانی هم برای بوتاکس وجود دارد. درمان میگرن، کاهش اسپاسم و گرفتگی عضلات گردن جز کاربردهای درمانی بوتاکس محسوب می‌شود. میزان ماندگاری بوتاکس درمانی کوتاه‌تر از بوتاکس زیبایی است و ممکن است دو تا سه ماه باشد. از جمله عوامل موثر بر میزان ماندگاری بوتاکس، ناحیه و مقدار تزریق است. علاوه بر این، موارد زیر هم می‌تواند اثرگذار باشد:

  • سن فرد
  • خاصیت کشسانی پوست
  • عمق چین و چروک
  • نوع چین و چروک
  • ویژگی‌های عضله

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس پیشانی

چند توصیه برای افزایش میزان ماندگاری بوتاکس

راهکارهایی که برای افزایش میزان ماندگاری بوتاکس وجود دارد، شامل موارد زیر است :

  • تزریق بوتاکس در کلینیک معتبر و توسط پزشک مجرب می تواند به افزایش میزان ماندگاری بوتاکس کمک کند.
  • بر اساس برنامه‌ای که پزشک توصیه می‌کند، برای درمان و تزریق بوتاکس مراجعه کنید. کوتاه کردن یا طولانی کردن فواصل جلسات درمانی نمی توانند به میزان ماندگاری بوتاکس کمکی کنند.
  • در معرض نور خورشید قرار نگیرید. نور خورشید یکی از عوامل بروز چین و چروک است؛ بنابراین بعد از تزریق بوتاکس نیز در معرض نور خورشید نباشید تا از این طریق به افزایش میزان ماندگاری بوتاکس کمک کنید.
  • سعی کنید از اخم کردن یا بالا بردن مداوم ابروها اجتناب کنید.
  • تلاش کنید استفاده از لایه‌بردار را به حداقل برسانید.
  • نوشیدن آب بیشتری را در برنامه خود قرار دهید. آب سلول‌های پوستی را سالم می‌کند و سلول‌ها به آن احتیاج دارند.
  • سیگار نکشید. این کار چین و چروک را بیشتر می‌کند و سبب کاهش اثر بوتاکس می‌شود.
  • پوست خود را مرطوب نگه دارید. رطوبت سبب جلوگیری از ایجاد چین و چروک‌های جدید می‌شود و مقدار ماندگاری بوتاکس را کاهش می دهد.
  • سبک تغذیه مناسبی در پیش بگیرید. میوه‌ها و سبزیجات برای سلول‌های پوستی ضروری هستند و میزان ماندگاری بوتاکس را افزایش می‌دهند.

 

استفاده از بوتاکس چگونه باعث از بین رفتن خطوط پیشانی می شود؟

بیایید در ابتدا به معرفی این محصول و آشنایی با برند های مختلف بوتاکس بپردازیم و در ادامه چگونگی عملکرد آن را بیان کنیم. بوتاکس با نام تجاری Onobotulinumtoxin A ، یک نوروتوکسین مشتق شده از کلستریدیوم بوتولینوم است که در حال حاضر چهار نوع مختلف از آن وجود دارد که توسط FDA  اسفاده از آن ها برای از بین بردن چین و چروک های صورت تایید شده است. از جمله انوع آن ها می توان به بوتاکس، Xeomin،  Dysport و اکنون Jeuveau اشاره کرد.

تزریق بوتاکس در واقع با مسدود کردن سیگنال های صورت در ناحیه ی تزریق شده از عصب به عضله ی مورد نظر ،کاری می کند که از انقباض آن ها جلوگیری شود. با جلوگیری از انقباض این ماهیچه های خاص، عمل یا کشش کمتری روی پوست آن ناحیه از صورت ایجاد می شود که همین موضوع باعث کاهش چین و چروک ایجاد شده بر روی صورت می گیرد. در حالی که همه ی این محصولات نتیجه نهایی یکسانی دارند، اما در شروع تزیق بوتاکس باید گفت که ممکن است در میزان ماندگاری و همچنین مزایا و معایب اندکی با هم متفات باشند.

نمونه کار تزریق بوتاکس به پیشانی

بهترین نوع بوتاکس برای از بین بردن خطوط پیشانی

بدون شک این موضوع را که بهترین برند بوتاکس برای از بین بردن خطوط پیشانی هر فرد کدام است را باید پزشک متخصص تزریق بوتاکس یا بررسی عوامل مختلف از جمله میزان خطوط صورت و همچنین شرایط بدنی هر فرد و … مشخص نماید. اما می توان گفت که انتخاب هر نوع محصول بوتاکس ممکن است که به چندین موضوع بستگی داشته باشد.

به عنوان مثال گاهی اوقات، صلاح دید جراح یا تزریق کننده ممکن است تعیین کننده باشد. و یا در موارد دیگر ممکن است یک بیمار با محصولات مختلف تجربه داشته باشد و متوجه شده باشد که یکی از آن ها شخصاً بهتر از دیگری عمل می کند. و …. عوامل دیگر که با بررسی هر کدام از آن ها می توانید بهترین برند بوتاکس مناسب برای شخص خودتان را انتخاب نمایید.

بوتاکس پیشانی، راهی برای از بین بردن پین و چروک صورت و جوانسازی پوست

بوتاکس یکی از موثرترین تزریقات زیبایی برای درمان خطوط افقی ایجاد شده در پیشانی بر اثر افزایش سن است. بوتاکس در حقیقت یک تعدیل کننده ی عصبی است که از پروتئین خاصی به نام سم بوتولینوم تشکیل شده است. هنگامی که پروتئین نوروتوکسیک به پیشانی تزریق می شود، ارتباط بین پایانه های عصبی صورت فرد و عضلات کنترل کننده ی خطوط پیشانی از این طریق مسدود می شود. به این ترتیب، تزریق بوتاکس در پیشانی به طور موقت ماهیچه هایی که مسئول خطوط پیشانی هستند را فلج می کند. که همین موضوع به نوبه ی خود باعث صاف شدن ناحیه ی پیشانی و برطرف شدن خطوط و چین و چروک آن قسمت می شود.


همچنین ببینید: بوتاكس چشم گربه اي


 چه میزان بوتاکس باید برای از بین بردن چین و چروک پیشانی لازم است؟

این که با تزریق چه میزان بوتاکس می توان چین و چروک ناحیه ی پیشانی را برطرف کرد، برای هر فرد بسته به میزان عمق خطوط ناحیه ی پیشانی آن فرد، متفاوت می باشد. به همین دلیل به این سوال نمی توان پاسخ دقیقی ارائه داد. و  پزشک متخصص با بررسی شرایط بدنی هر فرد میزان بوتاکس لازم برای اشخاص را مشخص می نماید. بوتاکس در دوز های ۵۰ تا ۱۰۰ واحد در هر ویال عرضه می شود.

به گفته  Allergan، تولیدکنندگان بوتاکس، پزشکان باید در مجموع ۲۰ واحد در ۵ ناحیه ی انتخاب شده ی استراتژیک در اطراف پیشانی افراد تزریق نمایند تا بهترین نتیجه حاصل شود. با این حال، برخی از پزشکان از دوز کمتری بوتاکس استفاده می نمایند. که علت این موضوع، این است که می خواهند اطمینان داشته باشند که نتایج کار ظریف و  بی عیب و نقص می شود. البته در صورتی که افراد تحمل بوتاکس داشته باشند، برخی از پزشکان ممکن است که از دوز های بالاتری نیز استفاده نمایند.

 

برای از بین بردن خطوط پیشانی با تزریق بوتاکس

با وجود تمام مزیت های بوتاکس، باید گفت که اثرات مثبت این اقدام زیبایی برای همیشه در صورت فرد باقی نمی ماند. چرا که بدن افراد پس از تزریق بوتاکس شروع به تولید انتقال دهنده های عصبی جدید می کند که همین موضوع اثرات “مسدود کننده” تزریق بوتاکس را در نهایت از بین خواهد برد. به طور کلی، می توان گفت که میزان ماندگاری تزریق بوتاکس به پیشانی تقریباً ۴ ماه می باشد. با این حال، باید به این نکته نیز اشاره نمود که میزان ماندگاری بوتاکس به عوامل مختلفی چون، میزان دوز بوتاکس تزریق شده، برند بوتاکس تزریق شده، شرایط بدنی هر فرد، میزان چین و چروک خطوط پیشانی و … بستگی دارد. همچنین تحمل فرد نسبت به محصول، سطح ورزش و سایر عوامل بستگی دارد. البته لازم به ذکر است که تزریق بوتاکس در پیشانی و بین ابروها معمولاً بیشترین ماندگاری را دارند. در زیر به عوامل موثر بر ماندگاری تزریق بوتاکس در پیشانی و نکاتی که باعث افزایش اسن ماندگاری می شود، می پردازیم. هر چند به این نکته نیز توجه نمایید که برای انجام این عمل زیبایی باید بهترین مرکز بوتاکس را انتخاب نمایید تا بهترین نتیجه برایتان حاصل شود.

چرا عملکرد بوتاکس در افراد مختلف، متفاوت است؟

همان طور که اشاره نیز شد، متاسفانه باید گفت که میزان ماندگاری تزریق بوتاکس به پیشانی برای همیشه نیست. در نهایت، عملکرد نوروتوکسین از بین می‌رود و اعصاب دوباره می‌توانند آن سیگنال‌ها را برای شروع کار یا انقباض به عضلات ارسال کنند. به طور کلی بوتاکس ۳-۴ ماه دوام می آورد. مطمئناً بیمارانی وجود خواهند داشت که تزریق بوتاکس در آن‌ها مدت طولانی‌تر، در محدوده ۴-۶ ماهه، یا کوتاه‌تر، در محدوده ۲ ماهه ماندگاری داشته باشد.

همچنین برای افرادی که برای اولین بار بوتاکس انجام می دهند، متداول است که متوجه بشوند که در مرحله ی اول تزریق بوتاکس ممکن است که نتایج آن زیاد ماندگار نبشد. اما بعد از درمان دوم این نتایج افزایش خواهد یافت. البته که باید به این نکته توجه نمود که هر کسی یک تجربه ی منحصر به فردی از تزریق بوتاکس خواهد داشت و نتایج ممکن است برای افراد مختلف، متفاوت باشد.

تزریق بوتاکس به صورت چگونه انجام می شود؟

برای تزریق  بوتاکس به صورت در ابتدا صورت شما پاک می شود و مناطقی که قرار است در آن ها تزریق صورت بگیرد، احتمالاً با یک مارکر قابل جابجایی مشخص شود. پس از آماده شدن، تزریق در نواحی مختلف برای هدف قرار دادن عضلات مورد نظر انجام می شود. ممکن است استفاده از کرم بی‌حس‌کننده و همچنین کمپرس یخ برای از بین درد و ناراحتی پس از تزریق بوتاکس به شما پیشنهاد بشود. البته که شما با انتخاب بهترین کلینیک برای تزریق بوتاکس می توانید عوارض تزریق بوتاکس برای جوانسازی را کاهش دهید.

عوارض احتمالی پس از تزریق بوتاکس کدام اند؟

ممکن است در هنگام تزریق چند برجستگی کوچک در پوستتان در محل تزریق واقعی داشته باشید، اما تا زمانی که مطب را ترک کنید، از بین خواهند رفت. همچنین این احتمال وجود دارد که مقداری کبودی خفیف در صورتتان به وجود بیاید که در عرض ۲۴ تا ۴۸ ساعت برطرف می شود. در نهایت به شما دستورالعمل هایی داده می شود که در ۲۴ ساعت آینده چه کارهایی را انجام دهید و چه کارهایی را نباید انجام دهید. البته که مراقبت بعد بوتاکس ممکن است که برای هر فرد متفاوت باشد.

عوارض تزریق بوتاکس زیر بغل

پس از گذشت چند روز از تزریق بوتاکس، اثرات آن مشاهده خواهد شد؟

نوروتوکسین‌ها معمولاً در عرض ۳-۵ روز اثر می‌گذارند، اما معمول است که نتایج کامل و نهایی را برای ۷-۱۰ روز مشاهده نکنید. در بهترین حالت با گذشت ۲ هفته ی کامل پس از تزریق بوتاکس می توانید نتایح آن را مشاهده کنید. البته در مواردی ممکن است که در مواردی این مدت زمان، زیادی طول بکشد زیرا زمان می برد تا سم تکانه های عصبی را در ماهیچه ها مسدود کند. در رابطه با هزینه ی تزریق بوتاکس نیز باید گفت که میزان هزینه به مقدار و برند بوتاکس تزریق به صورت فرد بستگی دارد.

عوامل موثر بر افزایش ماندگاری اثرات مثبت بوتاکس پیشانی

  1. متابولیسم بدن هر فرد: افراد مختلف میزان متابولیسم متفاوتی دارند. با این حال، می توان گفت که در حالت کلی اکثر مردم، بدنشان بوتاکس را در ۳ تا ۴ ماه متابولیزه می کنند.
  2. میزان خطوط پیشانی موجود در صورت هر فرد : میزان ماندگاری بوتاکس به میزان و عمق خطوط پیشانی هر فرد بستگی دارد. خطوط خفیف پیشانی ممکن است برای مدت طولانی تری از بین بروند، اما خطوط عمیق تر ممکن است در مدت زمان کوتاه تری مجدد نمایان شوند.
  3. سطح فعالیت بدنی هر فرد: ورزش مهم است. با این حال، تمرینات بیش از حد ممکن است منجر به افزایش انقباضات عضلانی شود که همین موضوع می تواند یکی از دلایل از بین رفتن سریع تر اثرات بوتاکس بشود.
  4. مقدار مصرف: طول عمر بوتاکس به مقدار مصرف بوتاکس نیز بستگی دارد. دوز کمتر ممکن است برای نتایج ظریف ارجح باشد، اما اثرات نیز ممکن است زودتر از بین بروند. در همین حال، دوز بالاتر ماندگاری بیشتری دارد، اما خطر تصحیح بیش از حد را نیز به دنبال دارد.
  5. زبان بدن هر فرد: بدون شک هر چه افراد در هنگام صحبت کردن، زبان بدن قوی تری داشته باشند و خطوط بیشتری بر روی صورتشان ایجاد بشود، احتمال بازگشت خطوط بعد از بوتاکس در فرد افزایش می یابد.
  6. استرس: در صورت استرس یا بیماری، نتایج بوتاکس سریعتر از بین می رود.
  7. تعداد دفعات تزریق بوتاکس: تعداد دفعات تزریق بوتاکس نیز طول عمر درمان را تعیین می کند. بیمارانی که تزریق های جدید بوتاکس را هر چند ۳ ماه، بسته به نظر پزشک متخصص دریافت می کنند (قبل از این که نتایج قبلی از بین برود) ، می توانند نتایج را برای بیش از یک سال حفظ کنند.
  8. میزان تحمل افراد در برابر بوتاکس: بیمارانی که سابقه ی طولانی استفاده از بوتاکس دارند، اغلب نسبت به محصول تحمل بیشتری دارند. به این ترتیب، تزریق بوتاکس بعدی ممکن است کمتر از حد معمول طول بکشد تا زمانی که به طور کامل اثر آن از بین برود.

ماندگاری تزریق بوتاکس به پیشانی

 نکاتی برای افزایش طول عمر تزریق بوتاکس در پیشانی

  1. از تزریق کننده های بوتاکس استاندارد و بسیار پرطرفدار استفاده کنید که با میزان تزریق مناسب می توانید اثرات مناسبی را برای طولانی مدت تجربه نمایید. بوتاکس به گرما، تحریک بیش از حد و زمان حساس است. لوازم باید تازه و در یخچال نگهداری شوند.
  2. در ۲۴ ساعت اول پس از تزریق بوتاکس، از تمرینات شدید و نور مستقیم خورشید خودداری کنید.
  3. از قرار گرفتن در معرض مستقیم نور خورشید یا سولاریوم بعد از تزریق بوتاکس خودداری کنید.
  4. هر زمان که بیرون می روید از کرم ضد آفتاب با درصد تاثیرگذاری بالا استفاده کنید.
  5. پوست خود را مرطوب کنید و از هیدراته استفاده کنید.
  6. از استرس دوری کنید یا آن را مدیریت کنید.
  7. از مکمل های روی برای جلوگیری از پیری استفاده کنید.
  8. سیگار را ترک کنید.
  9. از تمرینات شدید ورزشی و یا … خودداری کنید.
  10. درمان های نگهدارنده ی بوتاکس را در فواصل زمانی مناسب برای افزایش ماندگاری بوتاکس انجام دهید.
  11. متابولیسم شخصی بدن شما برای هر فرد متفاوت و منحصر به فرد است. به همین خاطر بدن شما بوتاکس را در بازه زمانی خاص خود پردازش می کند. که برای اکثر افراد، این اثر ۳-۴ ماه باقی می ماند.
  12. اندازه و عمق چین و چروک های شما بر میزان ماندگاری بوتاکس تاثیر گذار است. افرادی که خطوط ریز دارند ممکن است مدت طولانی تری از بوتاکس استفاده کنند تا افرادی که اخم های ضخیم یا عضلات حجیم دارند.
  13. این که بوتاکس دقیقا در چه نقطه ای تزرق بشود بسیار مهم است. چرا که بوتاکس درست در جایی که تزریق می شود، عمل می کند.
  14. مقدار بوتاکس تزریق شده. هیچ دستور العمل استانداردی برای میزان حجم بوتاکس تزریق شده وجود ندارد. درمان شما باید متناسب با سطح فعالیت، قدرت و حجم خاص عضلات شما باشد. عضلات بزرگتر به بوتاکس بیشتری نیاز دارند.

بهترین کاندیدای تزریق بوتاکس پیشانی

تزریق بوتاکس در کلینیک زیبایی دکتر رابط

در کلینیک زیبایی دکتر رابط، شما عزیزان می توانید تجربه ای عالی از بوتاکس را تجربه نمایید. چرا که سال ها تجربه ی این کلینیک به شما این کمک را می کند تا از طریق مشورت با پزشک متخصص تزریق بوتاکس، از تمامی نکات و مراقبت های این اقدام زیبایی مطلع شوید و پس از آن اقدام به استفاده از این درمان برای افزایش زیبایی خود کنید.همچنین پیشنهاد میکنیم مطلب مدت بالا رفتن ابرو بعد از بوتاکس را مطالعه کنید.

جهت تعیین وقت و دریافت مشاوره از طریق راه های زیر با ما در ارتباط باشید:

خط ویژه :۸۸۰۷۸۰۰۰ – ۰۲۱

فرم درخواست نوبت یا وقت مشاوره

 

سوالات متداول

از کجا متوجه بشیم که نیاز به تزریق مجدد بوتاکس داریم؟

در صورت که متوجه بازگشت حرکت عضلات و عمیق شدن چین و چروک صورت خود بشوید، یعنی زمان آن رسیده است که به ازریق مجدد بوتاکس برای از بین بردن چین و چروک صورت خود نیاز دارید. در این صورت می توانید از طریق مشورت با پزشک متخصص اقدام به تزریق مجدد بوتاکس نمایید.

از تزریق بوتاکس به پیشانی چه انتطاراتی باید داشت؟

به طور کلی می توان گفت که اغلب اوقات، در زمان تزریق و یا در جلسات مشاوره ی پیش از تزیق بوتاکس، تزریق کننده و یا پزشک متخصص با شما در مورد اهدافتان از تزریق صحبت می کند و پس از معاینه، می توانید ارزیابی کنید که آیا با استفاده از بوتاکس می توانید به آن اهداف خود دست پیدا کنید و یا خیر. ولی در حالت کلی استفاده از بوتاکس می تواند تا چند ماه چین و چروک های صورتتان را از بین ببرد و اثری در آن ها در صورتتان باقی نگذارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۱۶ رای

نظرات

Comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.