چندبار میتوان تزریق بوتاکس انجام داد؟

از آنجایی که بوتاکس فرایندی موقت با ماندگاری چند ماهه است نیاز به ترمیم و تمدید مجدد دارد که ممکن است سالانه چندین بار تکرار شود اما چند بار می‌توان بوتاکس انجام داد؟ برای اینکه بتوان به چهره‌ای جذاب‌تر دست یافت بالا بردن آگاهی باعث می‌شوند راهکاری مطمئن برای داشتن ظاهری زیبا انتخاب شود. قبلا در باره سن بوتاکس و اصلاح صورت پس از تزریق بوتاکس صحبت کردیم در این بخش به اطلاعات مفید درباره تعداد شارژ بوتاکس پرداخته شده است.

میزان ماندگاری تزریق بوتاکس

از نظر زیبایی و جوانسازی پوست، بوتاکس یک عمل موقتی است که به طور متوسط ​​بین ۴ تا ۶ ماه دوام خواهد داشت. عوامل زیادی در ماندگاری بوتاکس موثر هستند، از جمله: محل تزریق بوتاکس، میزان بوتاکس تزریق شده، نوع پوست از نظر انعطاف پذیری و خاصیت ارتجاعی، سن فردی که بوتاکس انجام داده است، میزان چین و چروک، خطوط و عمق آن ها ،مهارت پزشک در بوتاکس تزریق ،نحوه نگهداری و مراقبت از ناحیه بوتاکس ،سبک زندگی و سایر موارد.

تزریق بوتاکس به پیشانی یک خانم در کلینیک - تعداد دفعات تزریق بوتاکس

بوتاکس هر چند وقت یکبار باید انجام شود؟

بوتاکس یک درمان ضد پیری موثر برای رفع چین و چروک‌های صورت و حتی برطرف کردن میگرن، اسپاسم چشم و غیره است. ماده بوتاکس حاوی سم بی ضرر بوتولینوم بوده که استفاده از آن در مقادیر کم خطری ندارد. هرچقدر سن بالاتر می‌رود به دلیل کم شدن میزان کلاژن در بدن پوست دچار خطوط و چروک‌های زیادی می‌شود که برای شاداب و جوانسازی پوست می‌توان از بوتاکس استفاده کرد که ترزیق آن توسط متخصص زیبایی انجام می‌شود.

تزریق بوتاکس با توجه به برند، ناحیه ترزیق شده، سن، محل ترزیق و مقدار دوز ترزیق شده ماندگاری متفاوتی دارد اما معمولا از سه تا شش ماه متغیر است در نتیجه نیاز است در طول سال چند بار تکرار شود تا اثر آن برای مدت طولانی و به طور مداوم باقی بماند. از طرفی دیگر گاه نیاز است برای ترمیم نیز اقدام کرد. ترمیم در فاصله زمانی کوتاه‌تری نسبت به تمدید بوتاکس انجام می‌شود. با این اوصاف در سال تا چند بار هم می‌توان بوتاکس انجام داد.

ترمیم بوتاکس چند وقت یک بار است؟

بوتاکس ماده‌ای است که به مرور توسط بافت بدن جذب می‌شود به همین دلیل با گذشت زمان اثرات آن بهتر از قبل مشخص می‌شود. حدود یک ماه پس از ترزیق بوتاکس بهتر است برای ترمیم اقدام کرد که هدف از آن برطرف کردن نواقص احتمالی و کمک به افزایش ماندگاری آن است. فواصل زمانی دقیق انجام ترمیم بوتاکس توسط پزشک متخصص مشخص می‌شود.

در ترمیم بوتاکس از همان برند قبل و معمولا در حجم کمتر استفاده می‌شود. تجربه و تخصص پزشک نیز در مدت زمان ترمیم تاثیرگذار است زیرا هرچقدر مهارت پزشک بیشتر باشد نحوه ترزیق بهتر بوده در نتیجه گاهی نیاز به ترمیم نداشته و گاه همان یک بار کافی است. ممکن است علی رغم تجربه بالای پزشک، متقاضی زیبایی حساس بوده و ترمیم را چندین بار تکرار کند. چند بار می‌توان بوتاکس انجام داد اما حد مجاز تکرار و ترمیم بستگی به نظر پزشک متخصص دارد.

تعداد دفعات بوتاکس باید متناسب با وضعیت فرد باشد

 

اگر بوتاکس تمدید نشود چه می‌شود؟

انقباض‌های عضلانی باعث شکل گرفتن حالت‌های مختلف در صورت می‌شود که احساسات درونی فرد را می‌رساند. هرچقدر میزان انقباضات پوست بیشتر شود خطوط ریز و چین و چروک‌ها بیشتر ماندگار شده که این امر با بالا رفتن سن به مراتب بسیار بیشتر از قبل اتفاق می‌افتد. بوتاکس حاوی موادی است که باعث اختلال در ارسال پیام توسط عضلات به عصب‌ها می‌شود در نتیجه از انقباض صورت جلوگیری کرده و منجر به تنبلی موقتی (فلج شدن) عضلات می‌شود.

کم یا زیاد بودن انقباض‌های عضلانی و عمق چین و چروک‌ها برای تعیین تعداد دفعات بوتاکس لحاظ می‌شوند. معمولا تمدید بوتاکس در فاصله زمانی سه تا شش ماهه انجام می‌شود اما اگر بوتاکس تمدید نشود به مرور تمام مواد توسط بافت‌های بدن جذب شده و دیگر اثری از آن باقی نمی‌ماند. با عدم تمدید بوتاکس، چهره به حالت اولیه خود برمی‌گردد و مجدد خطوط ریز و درشت و چین و چروک‌ها روی پوست ظاهر می‌شوند.


همچنین ببینید: بوتاكس چشم گربه اي


آیا تکرار تزریق بوتاکس خطرناک است؟

عمل بوتاکس توسط پزشک متخصص انجام می شود و میزان و تعداد دفعات تزریق بوتاکس در طول سال توسط پزشک تعیین می شود. استفاده مکرر و زیاد از تزریق بوتاکس با عوارضی همراه است که در زیر به برخی از آنها اشاره می شود.

بهتر است بدانید که با هر بار تزریق بوتاکس، احتمال اثرات آن طولانی‌تر خواهد بود و بنابراین نیازی به افراط در آن نیست، زیرا بوتاکس بخشی از عضلات ناحیه تزریق را فلج کرده و بی‌فایده می‌کند، به همین دلیل کمبود فعالیت ماهیچه ای در آن ناحیه منجر به کوچک شدن و از هم پاشیدگی می شود، به همین دلیل باید از فواصل زمانی طولانی تری برای تزریق بوتاکس و اکستنشن استفاده کرد.

همچنین تزریق بوتاکس در فواصل کمتر از ۴ ماه ممکن است منجر به افزایش اثر سم در بوتاکس شود و باعث حساسیت به بوتاکس شود و با عوارضی مانند سردرد، آنفولانزا، تب و عفونت، اسهال، سرگیجه، بی اشتهایی، اضطراب همراه باشد. علاوه بر موارد ذکر شده در برخی موارد عوارض دیگری مانند سوزش، خشکی و خارش چشم، التهاب قرنیه، افتادگی پلک، حساسیت چشم به نور و مانند آن نیز دیده می شود.پس تکرار این عمل و بالا بردن تعداد دفعات تزریق بوتاکس کاری خطرناک است.

در مورد تزریق بوتاکس توصیه می کنیم حتما به یک مرکز زیبایی مناسب و پزشک متخصص مراجعه کنید، زیرا تعیین مقدار دوز و تزریق صحیح به محل مورد نظر بسیار مهم است، در صورتی که این عوامل به درستی مشخص نشوند، عوارض بوتاکس را به همراه خواهد داشت.

اندازه ماده تزریق بوتاکس چقدر باید باشد؟

یکی از عوامل اصلی در تعیین قیمت بوتاکس میزان ماده ای است که به پوست تزریق می شود. البته نواحی مانند گونه ها و پیشانی که عضلات بزرگ تری نسبت به سایر قسمت های صورت دارند نیاز به تزریق بوتاکس بیشتری دارند. مقدار تزریق بوتاکس بر حسب سی سی بوده و هر سی سی بین ۶۵۰ تا ۸۵۰ هزار تومان قیمت دارد. گاهی اوقات پزشک نمی تواند مقدار دقیق بوتاکس برای تزریق را تعیین کند و ممکن است در طول عمل به تزریق های بیشتری نیاز باشد. بنابراین قبل از عمل بیمار را در این مورد مطلع می کند تا سوء تفاهم بین آنها پیش نیاید.

تزریق بوتاکس - تعداد دفعات تزریق بوتاکس

 

فاصله بین جلسات بوتاکس

با هر بار ترزیق بوتاکس اثرات آن به دلیل عادت کردن بدن نسبت به دفعات قبل برای مدت زمان طولانی‌تری باقی می‌ماند بنابراین نیاز به افراط در ترزیق آن نیست. ماده بوتاکس باعث کمتر شدن فعالیت عضلات ناحیه ترزیق شده می‌شود که هرچقدر میزان فعالیت کمتر شود چهره فرد شکل مصنوعی‌تری به خود می‌گیرد. بروز دادن عو.اطف و احساسات بخشی از فعالیت‌های عادی در زندگی روزمره هستند که نباید از آن‌ها غافل شد که با بوتاکس کردن بیش از حد میزان انقباضات صورت به طور چشمگیری کاهش می‌یابد که جالب نیست.

بوتاکس حاوی سم بی ضرری است که از آن در مقادیر اندک استفاده می‌شود اما اگر فاصله بین بوتاکس کمتر از حد مجاز باشد اثر سم در بوتاکس افزایش یافته و عوارض دیگری را به دنبال دارد. بنابراین باید فاصله مناسبی بین تزریق ها وجود داشته باشد طوریکه نه بیش از حد کوتاه باشد که اثرات نامطلوب به جای بگذارد نه بیش از حد طولانی باشد که به طور کلی اثربخشی هر بار ترزیق از بین برود.

 

شارژ بوتاکس

بوتاکس ماده‌ای مناسب برای از بین بردن چین و چروک‌ها و کم کردن میزان خطوط ریز و درشت بر روی صورت است. چند بار باید بوتاکس انجام داد تا به محض کاهش آثار بوتاکس، مجدد زیبایی از دست رفته را بازیافت تا بتوان طراوات و شادابی چهره را حفظ کرد. شارژ بوتاکس در فواصل مشخص و در دوزهای معین انجام می‌شود.‌ دفعات شارژ بوتاکس با توجه به عوامل زیر معین می‌شود:

  • نحوه تزریق بوتاکس
  • میزان متابولیسم بدن
  • کیفیت برند استفاده شده
  • میزان هیدراته ماندن پوست

بهترین زمان برای تکرار ترزیق بوتاکس زمانی است که بخش عمده‌ای از نتایج از بین رفته است اما هنوز اثراتی از ترزیق قبلی باقی مانده است. متخصص با بررسی پوست متوجه وجود اثرات بوتاکس خواهد شد زیرا ناحیه هنوز نیمه برجسته و کمی شفاف است که در این حالت می‌توان نسبت به ترزیق مجدد بوتاکس اقدام کرد در غیر این نیاز به گذشت زمان برای از بین رفتن بخش دیگری از آثار ترزیقات قبلی است.

برای کاهش تعداد دفعات تزریق بوتاکس چه کاری باید انجام بدهیم؟

برای انجام عمل بوتاکس مانند سایر عمل ها و عمل های زیبایی مانند جت پلاسما بینی به مراکز زیبایی معتبر و تخصصی مراجعه کنید. در مورد بیماری ها و شرایط جسمانی خود با پزشک متخصص مشورت کنید و در صورت صلاحدید از بوتاکس برای رفع چین و چروک نواحی مورد نظر استفاده کنید. مراقبت های بوتاکس قبل و بعد از عمل را طبق دستور پزشک انجام دهید. با استفاده از راه حل های ساده موقعیت و عادات زندگی خود را به شکلی مثبت تغییر دهید، دراین مورد توصیه می کنیم:

رژیم غذایی سالم داشته باشید. مایعات کافی بنوشید. از سیگار کشیدن خودداری کنید. از مواد آرایشی و پاک کننده های مناسب  استفاده کنید. علاوه بر این موارد می توانید با توجه به تشخیص پزشک از روش های زیبایی دیگر استفاده کنید تا در برخی نواحی تعداد بوتاکس ها را کاهش دهید.

کلام آخر

در این بخش به بررسی چند بار می‌توان بوتاکس انجام داد پرداخته شد. فواصل بین ترزیق به عوامل متعددی بستگی دارد که با توجه به آن‌ها زمان بعدی ترزیق مشخص می‌شود. ترزیق بوتاکس می‌بایست زیر نظر پزشک متخصص و در مرکز معتبر انجام شود. در هر بار مقدار خاصی از ماده بوتاکس ترزیق می‌شود تا چین و چروک‌ها از بین رفته و پوست صورت نشاط و شادابی خود را بازیابد.

جهت تعیین وقت و دریافت مشاوره از طریق راه های زیر با ما در ارتباط باشید:

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

نظرات

Comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.