چند روز بعد از کاشت مو میتوان راحت خوابید؟

برای رسیدن به نتیجه ایده آل و دلخواه بعد از هر عمل زیبایی، رعایت و توجه به تمام توصیه‌های پزشکی اهمیت ویژه‌ای دارد، زیرا کوچک‌ترین بی‌توجهی به مراقبت‌های بعد از کاشت مو می‌تواند روی نتیجه عمل و میزان رضایت شما تأثیرگذار باشد.  پزشکان بعد از انجام عمل کاشت مو نکات مراقبتی زیادی را توصیه می‌کنند تا شما با رعایت آن‌ها به نتیجه دلخواه خود برسید. یکی از این توصیه‌های مراقبتی در خصوص این عمل مربوط به طرز خوابیدن و استراحت بعد از کاشت مو است. با ما در این مقاله از کلینیک دکتر رابط همراه باشید تا اطلاعات کافی درمورد نحوه خوابیدن بعد از عمل کاشت را در اختیار شما قرار دهیم.

بهترین حالت خوابیدن بعد از کاشت مو

توجه به مراقبت‌های بعد از عمل کاشت مو

یکی از سوالات متداول بعد از عمل کاشت مو این است که چگونه بخوابیم تا به گرافت‌های مو آسیبی وارد نشود؟ امروزه جراحی‌های کاشت مو به لطف وجود دستگاه‌های جدید و روش‌هایی که فناوری نوآورانه‌ای در پس آن‌ها وجود دارد، دارای حداقل عوارض بعد از عمل هستند. روش‌های جدید ایمن‌تر و مؤثرتر هستند و همچنین نتایج طبیعی‌تری را به همراه دارند. مشابه سایر جراحی‌ها، میزان موفقیت جراحی کاشت مو بستگی به این دارد که شما مراقبت‌های پس از آن را تا چه حد انجام دهید؛ بنابراین سؤالاتی مانند نحوه خوابیدن بعد از کاشت مو و نحوه جلوگیری از عفونت، بیشتر و بیشتر موردتوجه قرار می‌گیرند.

اولین چیزی که بعد از جراحی نیاز به توجه شما دارد، تغذیه مناسب است. حداقل یک هفته بعد از عمل باید یک رژیم غذایی سالم و سرشار از پروتئین و ویتامین داشته باشید. تغذیه سالم به شما کمک می‌کند تا سریع‌تر روند بهبودی را طی کنید و همچنین باعث جلوگیری از عفونت یا هرگونه عارضه در دوره نقاهت خواهد شد. شما باید توصیه‌های جراح کاشت مو و داروهایی که برای شما تجویز کرده است را به درستی دنبال کنید. از دیگر موارد مهم این است که شما باید مراقب نحوه خوابیدن بعد از کاشت مو باشید تا مطمئن شوید که گرافت‌های جدید شما آسیب نمی‌بینند.

بهترین وضعیت خواب بعد از عمل کاشت مو چیست؟

بهترین وضعیت خواب بعد از عمل کاشت مو این است که به پشت بخوابید و سر را به سمت بالا و ترجیحاً در زاویه ۴۵ درجه روی بالش قرار دهید. از خوابیدن روی شکم پرهیز کنید، زیرا این نحوه خوابیدن ممکن است باعث آسیب به موهای کاشته شده و افزایش تورم شود.

بهتر است هنگام خوابیدن یک کوسن یا بالش دیگری را زیر بالش خود قرار دهید تا سر خود را به درستی بالا نگه‌دارید و همچنین از آسیب رساندن به فولیکول‌های موی تازه کاشته شده جلوگیری کنید. به شما پیشنهاد می‌کنیم که از یک بالش مسافرتی در قسمت گردن خود برای حمایت از سر استفاده کنید. اگر در شب، هنگام خواب بچرخید، بالش مسافرتی می‌تواند از موهای پیوند شده محافظت کند.

خوابیدن بعد از کاشت مو

توجه به نکات مهم هنگام خواب

مهم‌ترین نکته درمورد نحوه خوابیدن بعد از کاشت مو این است که از واردکردن فشار به نواحی پیوند شده جدید خودداری کنید. فشار به پوست اطراف محل جراحی و موهای پیوند شده آسیب می‌رساند. برای جلوگیری از این امر، مطمئن شوید که به‌راحتی و بدون ایجاد تنش در پوست سر خود، دراز بکشید. سعی کنید ناحیه پیوند شده را از بالش دور نگه ‌دارید تا هیچ تماس مستقیمی بین موهای کاشته شده و روبالشی وجود نداشته باشد.

  • نکته دیگر این است که سر خود را هنگام خواب بالاتر از قلب نگه ‌دارید. رعایت این نکته باعث کاهش رفلاکس خون در ناحیه سر می‌شود و روند بهبودی تورم و کبودی‌ها را سریع‌تر می‌کند. خوابیدن با بالش زیر زانو نیز می‌تواند به کاهش فشار روی نواحی جراحی کمک کند.
  • پس از جراحی، برای بهبودی باید مدتی از محل کار یا مدرسه مرخصی داشته باشید. اگر به‌ تنهایی در خانه احساس ناراحتی می‌کنید، داشتن فردی که بتواند در کنار شما بماند نیز ممکن است مفید باشد.
  • سعی کنید هر روز حداقل ۶ ساعت استراحت کنید.
  • خاراندن سر می‌تواند به هر دو ناحیه پیوند و اهداکننده آسیب برساند و باید از آن اجتناب شود. همچنین خاراندن هرچه بیشتر پوست سر را تحریک می‌کند و باعث می‌شود تا شما بیشتر تمایل به خارش سر خود داشته باشید. پس سعی کنید تا حد امکان از این کار پرهیز کنید.
  • از دراز کشیدن برای مدت طولانی خودداری کنید، زیرا این کار به پوست سر شما فشار وارد می‌کند و روند بهبودی را دشوارتر می‌کند.
  • در صورت امکان سعی کنید در طول روز چرت کوتاهی داشته باشید.
  • تا حد ممکن داروهای خوا‌ب‌آور مصرف نکنید، زیرا داروهای خواب‌آور می‌تواند خواب شما را سنگین کند و باعث حرکت‌های نا به‌ جای شما هنگام خواب شود و در نتیجه به گرافت‌ها آسیب وارد می‌شود.

نقش نظافت هنگام استراحت بعد از عمل کاشت مو

نظافت یک امر ضروری است. در دوره نقاهت و حتی پس‌ از آن باید مراقب تمیزی دقیق تخت، روبالشی و ملحفه‌های خود باشید تا از هرگونه خطر عفونت دوری کنید. روبالشی و ملحفه‌های خود را با مواد شوینده‌ای بشویید که حاوی هیچ‌گونه مواد شیمیایی و حساسیت‌زا نباشند، زیرا برخی مواد شیمیایی می‌تواند پوست سر شما را تحریک کند. پس به سراغ مواد پاک‌کننده‌ای بروید که تند و تیز نباشند و تنها باکتری‌ها و میکروب‌های روی سطح بالش و ملحفه‌ها را از بین ببرند.

برای جلوگیری از تورم بعد از جراحی کاشت مو از چه بالش‌هایی باید استفاده کرد؟

پس از جراحی کاشت مو، باید استراحت مناسب داشته باشید و از هر نوع فعالیت بدنی که می‌تواند باعث درد یا ناراحتی بعد از جراحی شود، خودداری کنید. بهتر است از یک بالش نرم مموری فوم استفاده کنید. این بالش‌ها به کاهش نقاط فشار در ناحیه سر و جلوگیری از تعریق بیش ‌از حد کمک می‌کنند. این نکته یکی از بهترین نکات در مورد نحوه خوابیدن بعد از کاشت مو است که رعایت آن از رسیدن آسیب به گرافت‌ها جلوگیری می‌کند. این بالش‌ها حالت ژله‌ای مانند دارند و باعث کاهش فشار روی عضلات گردن می‌شوند.

طریقه صحیح استراحت بعد از کاشت مو

آیا باید از بالش گردن استفاده کرد؟

بالش گردن می‌تواند به شما کمک کند تا حس راحتی داشته باشید و از افتادن سر شما به سمت جلو که باعث رسیدن آسیب به گرافت‌‌ها شود، جلوگیری کند. همچنین بالش گردن می‌تواند حائل بین سر شما و بالش شود و از تماس مستقیم سر با بالش جلوگیری کند. علاوه‌ بر این، بالش گردن در صورت قرار دادن سر در زاویه ۴۵ درجه از وارد شدن فشار به گردن شما کمک می‌کند و باعث می‌شود تا هیچ نگرانی بابت رسیدن آسیب به موهای تازه پیوند شده نداشته باشید.

چه زمانی بعد از عمل کاشت مو می‌توان به حالت خواب عادی برگشت؟

شما می‌توانید در عرض یک هفته بعد از عمل به خواب عادی برگردید. ممکن است شما حدود دو هفته پس از عمل احساس ناراحتی داشته باشید. توصیه‌های بالا درمورد نحوه خوابیدن پس از کاشت مو می‌تواند شما را از این علائم نجات دهد. ممکن است بعد از عمل دارای حساسیت‌هایی در محل پیوند مانند خارش، قرمزی، کبودی و تورم شوید. این علائم به‌ مرور زمان فروکش خواهند کرد.

چه مدت پس از کاشت مو، دیگر گرافت‌ها در معرض خطر نیستند؟

گرافت‌های موی کاشته شده معمولاً ۷ تا ۱۴ روز پس از جراحی طول می‌کشد تا ایمن باشند و دیگر ناحیه گیرنده در معرض خطر نباشد. البته این مسئله ممکن است به این بستگی داشته باشد که شما تا چه حد از روال مراقبت‌های لازم بعد از عمل کاشت مو پیروی می‌کنید و تمام اقدامات لازم را به ‌موقع انجام می‌دهید.

 جهت تعیین وقت و دریافت مشاوره از طریق راه‌های زیر با ما در ارتباط باشید:

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

نظرات

Comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.