عمل زیبایی واژن

جوانسازی واژن | عمل زیبایی واژن | تنگ کردن واژن

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

جوانسازی واژن یکی از روش های زیبایی برای اندام تناسلی است. این عمل ها مشکلاتی که از زایمان ، افزایش سن و یا شل شدن واژن به وجود آمده را برطرف می کنند.

شلی واژن عوارض زیادی دارد که ناراحتی و مشکلات متعددی در فرد ایجاد میکند. تعدادی از خانم ها نیز دچار تکرر ادرار و همچنین کاهش میل جنسی میشوند.

رفع شلی واژن و تحریک آن و بهبود شرایط واژن برای تولید سلول های جدید به معنی عمل جوانسازی واژن نامیده میشود. در ادامه مختصری به این عمل زیبایی اشاره میکنیم.

جوان سازی واژن به عنوان عمل زیبایی و اینکه آیا برای تمام خانم ها لازم است یا خیر به سادگی قابل تشخیص نیست و تشخیص این عمل باید توسط پزشک متخصص انجام شود.

اما این اقدام برای افرادی با شرایط زیر مناسب است؟ افرادی با این خصوصیات به این عمل نیاز دارند از جمله:

-شل بودن عضلات واژن

-تیرگی واژن

– بزرگی لب های تناسلی و شکل نامتقارن آن

-بی اختیاری ادرار

-خشکی و حس سوزش در ناحیه تناسلی

-رابطه جنسی دردناک

-افراد دچار عفونت های ادراری یا عفونت های جنسی

جوانسازی واژن به چند روش است؟

به طور کلی عمل جوانسازی واژن با تنگ کردن واژن انجام میشود که به ۴ روش صورت میگیرد.

در روش اول از لیزر درمانی استفاده میباشد که با انجام آن سلول های قدیمی و بافتها ترمیم شده و شل شدن واژن را اصلاح میکند.

روش دومی برای تنگ کردن واژن اقدام به جراحی است در این روش واژن توسط  تیغ جراحی بریده  و بافت اضافی آن برداشته می‌شود در نتیجه واژن تنگ می‌شود.

روش سوم تزریق چربی و فیلر است. در این روش با تزریق فیلر یا چربی از قطر واژن کاسته و باعث تنگ شدن واژن می‌شود.

آخرین روش جوانسازی واژن استفاده از نخ‌هایی خاص است که با لیفت واژن به وسیله تکنیک‌هایی خاص عمل تنگ کردن واژن صورت میگیرد.

تمامی روش‌های ذکر شده متناسب با مشکل هر فرد توسط پزشک تشخیص داده شده و عمل جوانسازی و تنگ کردن صورت میگیرد.

جوانسازی واژن و مراقبتهای قبل آن

قبل ازعمل تنگ کردن واژن بیمار باید معاینه شود و در صورت مشاهده عفونت باید ابتدا درمان صورت بگیرد، همچنین انجام آزمایش پاپ اسمیر نیز برای این کار لازم است.

برای انجام عمل جوانسازی نباید در دوران قاعدگی باید بلکه باباید صبر کنید تا دوره قاعدگی تمام شده و  حتی چند روز نیز از آن بگذرد.

قبل از لیزر تنگ کردن واژن بهتر است ناحیه مورد نظر را شیو کنید و از مالیدن  بر روی ناحیه تناسلی و اطرافش اجتناب بکنید.

بهتر است که تا یک هفته قبل از انجام عمل رابطه جنسی نداشته باشید.

در صورت داشتن بیماری خاصی و یا مصرف داروی خاص آن را به پزشک خود اطلاع دهید.

عمل زیبایی واژن و مراقبتهای بعد آن

از  جمله مراقبت‌های بعد از جوانسازی واژن  برقرار نکردن رابطه جنسی تا بهبودی است.

توصیه میشود تا پایان دور نقاهت خود و برگشتن به روال عادی اجسام سنگین بلند نکنید.در دوره نقاهت از انجام فعالیت‌های فیزیکی سخت و دشوار خودداری کنید.

در صورت تجویز دارو و کرم توسط پزشک حتما آن را طبق زمان مصرف استفاده کنید.

در صورتی که با بوی بد ترشحات غیرطبیعی و یا هر علامت غیرطبیعی دیگری روبه به رو شدید حتما به پزشک خود اطلاع دهید.حتما در زمان تعیین شده که پزشک مشخص کرده برای چکاپ دوم مراجعه کنید.

سوالات متدوال جوانسازی واژن

خیر روش‌های جدید جراحی زیبایی واژن بدون هیچ گونه درد و خونریزی می‌باشد

با گذشت ۳ ماه از زایمان و تشخیص پزشک میتوان عمل جوانسازی را انجام دارد

با توجه به نوع جراحی انجام شده دوران نقاهت متفاوت است اما به طور کلی دوره نقاهت بعد از جراحی زیبایی واژن کوتاه است