آیا پس از تزریق ژل می توان لیزر موهای زائد صورت انجام داد؟

لیزر موهای زائد پس از تزریق ژل ، برای پاسخ به این سوال که از جمله مهم ترین سوالات بعد از تزریق ژل می باشد در ابتدا باید به چگونگی عملکرد دستگاه های لیزر موهای زائد اشاره کنیم تا بتوانیم به صورت تخصصی، پاسخ این سوال را ارائه دهیم. در ادامه با همراه باشید تا به شما بگوییم آیا لیزر موهای زائد صورت بعد از تزریق ژل اقدام مناسبی است و یا خیر.

نکات لیزر موهای زائد بعد از تزریق ژل

دستگاه های لیزر موهای زائد چگونه باعث از بین رفتن مو های زائد می شوند؟

روش های بسیاری مانند اصلاح، اپیلاسیون، کرم موبر، بند انداختن و … وجود دارند که با استفاده از آن ها می توان اقدام به از بین بردن موهای زائد نمود ولی که مشکل این است که تمامی این روش ها زمان بر هستند و وقت زیادی می برند. به همین خاطر بهترین روش برای شما اگر جز از آن دسته افرادی هستید که برای وقت خود ارزش قائل هستید و حاضر به پرداخت هزینه ای معقول برای استفاده از یک روشی دائمی تر برای حذف موهای زائد خود هستید، بهتر است اطلاعاتی در مورد اینکه چگونه با لیزر، مو های زائد از بین می رود به شما بدهیم.

همان طور که می دانید لیزر موهای زائد یک روش کاملا پیشرفته است که در آن از نور دستگاه های لیزر استفاده می شود. تا به وسیله ی این نور ها در واقع فولیکول های مو را از بین بروند. تا به این طریق پوستی صاف و نرم داشته باشید. و موهای زائد پوست شما در هر یک از نواحی بدن و صورت به طور کامل از بین بروند.

آیا لیزر روشی سخت برای از بین بردن موهای زائد است؟

ممکن است شنیدن نام لیزر، کمی نگران کننده باشد، چرا که شایعاتی نیز در رابطه با این روش درمانی و زیبایی وجود دارد. اما در واقع فرایند لیزر موهای زائد با دستگاه های پیشرفته ی امروزی بسیار ساده است. چرا که انرژی دستگاه لیزر توسط رنگدانه موجود در فولیکول مو جذب می شود و به راحتی برای همیشه باعث از بین رفتن ریشه مو می شود. و به این طریق وقتی ریشه مو از بین برود، دیگر مو ها نمی توانند رشد کنند.
آیا لیزر مو های زائد برای پوست های روشن و مو های بلوند نیز کاربرد دارد؟

منبع حرارتی دستگاه های لیزر مو های زائد، جذب ملانینین (رنگ موجود در موهای تیره) می شود. مو های بلوند رنگ کافی برای جذب گرمای لیزر را ندارند که باعث می شود. لیزر مو های زائد برای مو های بلوند یا حتی خاکستری نتیجه ای غیرقابل پیش بینی داشته باشد. در نهایت باید بپرسیم که آیا لیزر موهای زائد برای افرادی با موهای روشن موثر است یا خیر؟

به نظر می رسد پاسخ قطعی این است که، بله، گزینه هایی برای موهای بلوند و قرمز وجود دارد، اما تاثیر گذاری آن کاملاً به فرد بستگی دارد. در واقع مهم ترین نکته برای استفاده از تکنولوژی لیزر برای افرادی که پوست روشن و با موهای بوری دارند توصیه می شود که دستگاه های لیزر متناسب برای این افراد استفاده نمود.

لیزر موهای زائد بر حسب نوع موهای زائد

انواع مختلفی از مو های زائد بر حسب رنگ، جنس و … وجود دارد. که در این باره باید گفت که نوع موهای زائد شما تا حد زیادی تأثیر در روند درمان شما دارد. لیزر موهای زائد برای موهای ضخیم اغلب مؤثر است، زیرا با هدف قرار دادن ملانین در موها و از بین بردن فولیکول، لیزر راحت تر انجام می شود. همچنین لیزر موهای زائد برای موهای نرم و نازک چندان کارآمد نیست، اگرچه تکنیک هایی در دسترس است که حتی افرادی که موهای ریز و روشن دارند، امکان استفاده از مزایای لیزر موهای زائد را به آن ها نیز می دهد. که از جمله ی این تکنیک ها می توان به استفاده از دستگاه های لیزر متناسب با موهاب روشن اشاره نمود.

تاثیر تراکم و ضخامت مو بر لیزر موهای زائد

هرچه مو ها ضخیم تر باشند، از بین بردن آن ها به کمک لیزر موهای زائد دشوارتر خواهد بود. به طور کلی مو های مردان ضخیم تر از مو های زنان است، در حالی که افراد مسن تر معمولاً موهای نازک تری نسبت به افراد جوان تر دارند. به عنوان مثال، از بین بردن موهای خط ریش، هزینه بیشتری نسبت به از بین بردن مو های بازو دارد. به طور کلی می توان گفت که ضخامت موهای زائد یکی از عوامل تاثیر گذار بر هزینه ی لیزر می باشد.

تعداد جلسات لیزر موهای زائد

پیش بینی دقیق از تعداد جلسات درمان برای از بین بردن تمام موهای زائد بدن دشوار است، اما بیشتر افراد برای از بین بردن موفقیت آمیز موهای خود به حدود شش جلسه درمان نیاز دارند. همچنین ممکن است برخی افراد به ۸ تا ۱۰ جلسه درمانی نیاز پیدا کنند. برنامه ریزی برای جلسات درمانی برای پیگیری لیزر مو، معمولا هر شش ماه یکبار لازم است.

هرچه موهای فرد ضخیم تر و تیره تر باشد، جذب نور توسط آن بیشتر است. این بدان معنی است که توقف دائمی رشد مو برای افرادی که موهای قهوه ای تا سیاه دارند سریع و موثر است. به رنگدانه ها مانند رنگ مشکی لباس در روز تابستان، فکر کنید. لباس سیاه گرمای خورشید را جذب می کند، در حالی که یک تی شرت سفید گرما را منعکس می کند و شما را خنک نگه می دارد.

به طور معمول، به همین دلیل است که خانم هایی که موهای تیره دارند، در مقایسه با افرادی که موهای بلوند، تقریبا روشن یا قرمز دارند بهتر به لیزر موهای زائد پاسخ می دهند. آن ها فقط به اندازه کافی رنگدانه در فولیکول مو ندارند تا بتواند پرتوی لیزر را جذب کنند. یک متخصص زیبایی تأیید می کند: “لیزر به راحتی روی موهای بلوند و نازک کار نمی کند و ادعای چیزی غیر از این اشتباه است.”

اینکه موها به طور دائمی برداشته شوند یا فقط تعداد آنها کاهش یابد، تحت تأثیر موارد زیر قراردارد:
• رنگ و ضخامت موها
• رنگ پوست فرد
• نوع و کیفیت لیزر مورد استفاده
• صلاحیت و مهارت شخصی که برای لیزر به او مراجعه می کنید
اما اگر موهای خاکستری دارید که هیچگونه رنگدانه ملانین ندارند، لیزرهای موجود در حال حاضر روی آنها تاثیر نمیگذارند.

لیزر موهای زائد

ملاحظات پزشکی قبل از لیزر موهای زائد

چندین بیماری پزشکی وجود دارد که اغلب باعث رشد بیش از حد مو می شود. افرادی که از این شرایط رنج می برند، اغلب از روش هایی بهره مند می شوند که موهای زائد را به طور دائمی از بین می برد. سندرم تخمدان پلی کیستیک یا PCOS شرایطی است که باعث می شود بدن آندروژن های بیشتری نسبت به حد طبیعی آزاد کند و در نتیجه باعث افزایش موهای زائد بدن می شود.

سایر شرایط مانند سرطان غدد فوق کلیوی و تخمدان ها می توانند باعث رشد بیش از حد مو شوند. به همین خاطر به تمامی افراد توصیه می شود تمامی افرادی که خواهان اقدام به لیزر موهای زائد هستند باید حتما بیماری های زمینه ای خود و همچنین دارو هایی که مصرف می کنند را به پزشک متخصص اطلاع دهند تا لیزر موهای زائد باعث ایجاد عارضه برایشان نشود. یکی از مواردی که قبل از لیزر موهای زائد صورت باید به تکنسین لیزر اطلاع داده شود، تزریق ژل به صورت می شود.

این که آیا چنین اقدامی قابل انجام است و یا خیر به عوامل مختلفی از جمله محل تزریق ژل در صورت، میزان سی سی ژل تزریق شده به صورت، فاصله ی زمانی بین تزریق ژل و لیزر موهای زائد صورت و … بستگی دارد. به این طریق در صورتی که پیش از این به صورت خود ژل تزریق کرده اید و حال قصد لیزر موهای زائد صورت دارید، حتما در این زابطه با پزشک متخصص زیبایی مشورت نمایید. چرا که در مراقبت های بعد از تزریق ژل نیز به این موارد اشاره شده است.

مراقبت های بعد از تزریق ژل

در ۲۴ ساعت اول بعد از تزریق ژل، باید از اعمال هر گونه فشار زیاد و مالش در ناحیه ی تزریق ژل صورت خودداری شود. در غیر این صورت فشار اعمالی می‌ تواند باعث جابجایی و نامتقارن شدن ژل تزریق شده در صورت گردد.

توصیه می‌ شود در روز اول بعد از تزریق ژل از انجام دادن کار‌ ها و ورزش‌ های سنگین خودداری نمایید. همچنین بهتر است از خم کردن سر رو به پایین و اعمال فشار به آن جلوگیری کنید.

در برخی افراد که پوست حساسی دارند، عوارض جانبی احتمالی مثل التهاب و کبودی مشاهده می‌ گردد. در این دسته از افراد توصیه می‌ شود از کمپرس سرد بدون اعمال فشار استفاده شود. تا از کبودی جلوگیری بشود.

اگر فرد احساس درد بعد از تزریق ژل داشت، می‌تواند با مشورت پزشک از قرص‌های مسکن مناسبی استفاده کند.
توصیه می‌ شود در هفته اول بعد از تزریق ژل از دوش گرفتن با آب داغ یا رفتن به سونا خودداری کنید.
از آن جایی که تزریق ژل می‌ تواند باعث تحریک پوست گردد بهتر است در روز‌ های اولیه از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم آفتاب خودداری نمایید. به همین خاطر می توان گفت گرمای ناشی از لیزر موهای زائد نیز ممکن است بر نتایج تزریق ژل تاثیر منفی بگذارد، مگر در شرایط خاص که در این باره نیاز به مشورت با پزشک متخصص می باشد.

بهترین کلینیک لیزر موهای زائد در تهران

ما در مرکز تخصصی پوست و مو دکتر مهرشاد رابط مفتخریم که توانسته‌ایم با تشکیل دپارتمان‌های مختلف کلیه خدمات را از درمانی تا زیبایی بصورت حرفه‌ای به مراجعه‌ کنندگان عزیز ارائه کنیم. اینکه درمان و زیبایی کنار یکدیگر قرار بگیرد برای ارزش است چرا که سلامتی افراد برای ما اولویت اول است

جهت تعیین وقت و دریافت مشاوره از طریق راه های زیر با ما در ارتباط باشید:

خط ویژه :۸۸۰۷۸۰۰۰ – ۰۲۱
فرم درخواست نوبت یا وقت مشاوره

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

نظرات

Comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.