تاثیر لیزر بر پریودی | لیزر بیکینی در دوران پریودی

لیزر یک اشعه قدرتمند است که از طریق بافت پوست به فولیکول های مو می رسد و ریشه یا پیاز مو را می سوزاند. به نقل از سازمان غذا و داروی آمریکا و همچنین پزشکان پوست، اشعه حاصل از لیزر در سطح پوست می ماند و به عمق پوست نفوذ نمی کند بنابراین باعث آسیب و جهش DNA نمی شود. زمانی که اشعه ای از بدن عبور کند و باعث تغییرات DNA سلول ها شود ممکن از با گذشت زمان منجر به سرطان شود اما همانطور که گفته شد پرتوی لیزر تنها در سطح پوست باقی می ماند.

بهترین کلینیک لیزر موهای زائد بیکینی

تاثیر لیزر موهای زائد بیکینی بر هورمون ها و قاعدگی

لیزر موهای زائد بیکینی نمی تواند تاثیری بر روی هورمون ها و در نهایت دوران قاعدگی بگذارد زیرا همانطور که گفته شد اشعه لیزر خارخ از بافت پوست اثری ندارد. اختلالات چرخه قاعدگی بیشتر عواملی همچون کیست های واژن، کیست تخمدان و … برمی گردد.

در زمان پریودی به علت حساس بودن پوست و رعایت بهداشت و سلامت موهای زائد بیکینی را لیزر نکنید.

لیزر موهای زائد بیکینی به چه افرادی توصیه نمی شود؟

  1. لیزر موهای زائد به افراد زیر ۱۸ سال و خانم های باردار یا شیرده توصیه نمی شود.
  2. لیزر موهای زائد برای افرادی که بیماری های داخلی خاص مثل لوپوس دارند و افراد مشکوک به سرطان تیروئید مناسب نیست.
  3. لیزر موهای زائد هنگام وجود آفتاب سوختگی و زخم

چگونه عوارض لیزر موهای زائد بیکینی کاهش می یابد؟

اگر مراقبت های قبل و بعد از لیزر و علائم بهداشتی را رعایت کنید امکان بروز مشکلاتی همچون خشکی پوست نخواهید داشت البته امروزه دستگاه های لیزر تکنولوژی های جدیدی همراه خود دارند مثلا طول موج ۱۰۶۴ نانومتر دستگاه لیزر الکساندرایت باعث جوانسازی پوست می شود یا سر خنک کننده که از سوختگی پوست جلوگیری می کند و  درد و سوزش  را به کمترین حد ممکن حتی نزدیک به صفر می رساند.

چرا مرکز محل انجام لیزر موهای زائد بیکینی مهم است؟

برای انتخاب مرکز مناسب لیزر موهای زائد علاوه بر توجه به نکات بهداشتی، تمیزی مکان، حضور پزشک و معتبر بودن دستگاه لیزر باید به این نکته هم توجه داشته باشید که دستگاه لیزر از چه نوعی است. معمولا دستگاه لیزرهای تماسی روی پوست افراد قرار می گیرند و ممکن است موجب سرایت بیماری های پوستی و یا بیماری های مقاربتی مثل تبخال تناسلی و زگیل تناسلی شوند از این رو به شما توصیه می کنیم که از دستگاه لیزر غیرتماسی یا دارای کاور یک بار مصرف استفاده کنید.

در کلینیک تخصصی پوست و مو دکتر رابط، تلاش شبانه روزی ما بر  این است که همه ی موارد گفته شده را به نحو احسنت اجرا و عملی کنیم.

مراقبت های لیزر موهای زائد بیکینی

 

 جهت تعیین وقت و دریافت مشاوره از طریق راه‌های زیر با ما در ارتباط باشید:

آیا لیزر موهای زائد بیکینی خطرناک است؟

لیزر موهای زائد به طور کلی برای ناحیه بیکینی بی خطر است، اما شما می توانید با انجام تحقیقات خود و به حداقل رساندن خطر عوارض بعد از درمان، آن را ایمن تر کنید.

بعد از لیزر موهای زائد بیکینی چه کنیم؟

به مدت ۴۸ ساعت از هر چیزی که حاوی کلر است (مثلاً شنا) اجتناب کنید. به مدت ۴۸ ساعت از استفاده از محصولات معطر یا کرم های سفید کننده خودداری کنید. در صورت ایجاد تاول یا پوسته پوسته شدن، از خاراندن ناحیه درمان خودداری کنید، زیرا می تواند باعث ایجاد اسکار شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

نظرات

Comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.